Ma már ez a generáció adja a mobilhasználók mintegy 40 százalékát, ezért egyáltalán nem mindegy, milyen appokra kattannak rá.

Globálisan minden 10 mobilhasználóból négy a Z generációt képviseli. Emiatt a mai 13-24 évesek apphasználati szokásai jelentős hatást gyakorolnak a mobilalkalmazások piacára. A TechCrunch az Appfigures alkalmazáselemző cég segítségével összeállította a mobilappok Z generációs toplistáját.

Az adatvédelmi szabályok miatt a vizsgálat 18-24 éves korosztályra és az USA-ra korlátozódik ugyan, de jó képet ad a korosztály preferenciáiról, véli a startupvilágra koncentráló portál.

Az új generáció sztárja: a Temu

Miközben a fél világ, köztük az Európai Unió illetékesei is azon gondolkodnak, hogyan tudnának gátat szabni olyan kínai szereplők piaci terjeszkedésének, mint az AliExpress, a Shein vagy a Temu, a Z generációt mindez nem érdekli. Az Appfigures adatai alapján az USA-ban januártól októberig messze a Temu volt a legtöbbször letöltött alkalmazás – iOS- és Android-felhasználóknál egyaránt. Ez nem véletlen: az e-kereskedelmi alkalmazás minden terméktípusban dömpingárakkal hódít.

A Z generációs fiatal felnőttek közel 42 millió alkalommal töltötték le az alkalmazást. Ez már csak azért is érdekes, mert ez az a fogyasztói csoport, amely elkötelezett fenntarthatóság-párti – legalábbis a szavak szintjén –, és többségük elítéli például a fast fashion jelenséget. Az Appfigures elemzése szerint azonban a Temu ügyesen alkalmaz olyan gamifikációs stratégiákat (kuponok, jutalmak, ingyenesen megszerezhető ajándékok), melyekkel pont ezt a generációt tudja megfogni.

Érdekes, hogy a Temu egyik legnagyobb versenytársa, a Shein, amely sokkal korábban robbant be a fast fashion piacra, mindössze 14,7 millió új letöltésig jutott.

De nem csak e-kereskedelmi appok piacán tarolnak a kínai cégek. A TikTok hasonlóan népszerű: az év első tíz hónapjában 33,2 millió letöltéssel a második a népszerűségi listán. Figyelmeztető jel lehet a Google-nek, hogy a Z generáció már nem kizárólag a könnyen emészthető tartalmak miatt kattint rá a közösségi platformra: az appot használja keresőmotorként – a Google Search helyett.

Megjegyzendő, hogy a fiatalok is szívesen fordulnak a YouTube-hoz. Az Alphabet videómegosztó platformja ebben a generációban idén 14 millió új hívet talált. De már kezd feljönni rá egy új rivális, a ShortMax, amely mintegy ezer rövidfilmet kínál mindenféle témában (drámát, romantikus filmek stb.). Az appot 2023-ban lőtték fel, és 10 millió letöltést ért el a vizsgált időszakban.

És ha már videostreaming: a Netflix appja 15,7 millió telepítésig jutott. Sokan nézik mobilon a Prime Videót (12,9 millió letöltés) és a Disney+-t is (11,7 millió). A zenei streaming vezető platformja pedig a Spotify (10,5 millió letöltés).

A videómegosztókkal párhuzamosan a feltöltést segítő videószerkesztők is népszerűek. Ebben a kategóriában a ByteDance CapCutját töltötték le a legtöbben, 21,7 millióan.

Az USA-ban még mindig (vagy már megint) menő a Meta

A Z generációs fiatal felnőttek is használják a Meta appjait. A legtöbben, 32,3 millióan a Threadset töltötték le, a WhatsApp 28,4 millió, az Instagram 26,3 millió, a Facebook 20,6 milliói, a Messenger pedig 17,6 millió letöltésig jutott. A Threads magasabb letöltési számát annak tulajdonítják az elemzők, hogy az a legfrissebb app, de úgy vélik, a Facebook iránti érdeklődés is növekszik.

A Google szerényebb számokat produkált. Keresőjét közel 17,7 millióan telepítették, a Chrome-ot 10,2 millióan, a Meetet pedig 9,6 millióan.

Konzumer tech

Százezrével gyártották volna a deepfake képeket az amerikai elnökjelöltekről

Az OpenAI saját adatai szerint egy hónap alatt negyedmillió ilyen irányú próbálkozást utasított vissza a ChatGPT.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.