Az elmúlt év összességében is régen látott érdeklődést hozott a táblagépes piacon, de különösen igaz ez a negyedik negyedévre, amikor is több mint másfélszer annyi eszközt sikerült eladni, mint egy évvel korábban - derül ki a Canalys vonatkozó jelentéséből.
Az ünnepi szezon mind az aktivitás, mind a főbb nyertesek és vesztesek tekintetében hasonlóan alakult az okostelefonos "testvérpiachoz". Utóbbinál az Apple dominanciája mellett a Huawei megroppanása volt a fő hír. Nem történt ez máshogy a tabletek esetében sem.
Visszarepültünk a múltba
Az év utolsó három hónapjában 143,7 millió táblagépet értékesítettek, ami egyrészt 35 százalékos forgalomnövekedést jelent, másrészt 2015 óta nem volt példa ilyen volumenre. Kicsit más számokkal, de nagyjából ugyanezzel a trendekkel lehet jellemezni a teljes tavalyi évet is. Az összértékesítés a kutatócég számításai szerint elérte a 458,2 millió darabot, 17 százalékkal megfejelve a 2019-es teljesítményt. Ahogy a negyedik negyedév esetében, itt is egészen 2015-ig kell visszalapozni a naptárban, hogy hasonló értékesítési mennyiségeket találjunk.
Ami a gyártók közötti versenyt illeti, alaposan feje tetejére állt a piac az év utolsó hónapjaiban. A záró negyedév alakulása nem csak azért különösen érdekes, mert a teljes tavalyi forgalom harmada realizálódott ekkor, hanem azért is, mert az itt kirajzolódó folyamatok meghatározhatják az idei teljesítményt is.
Az egyiknek sikerül...
A periódus vesztese egyértelműen a Huawei. Miközben a teljes évet tekintve a gyártó még némi növekedést is össze tudott hozni, az ünnepi szezonban (hasonlóan a telefonos értékesítéshez) valósággal beszakadtak az eladásai. Az amerikai korlátozó intézkedések alatt nyögő kínai márka úgy esett éves szinten a negyedével, hogy közben a piaci növekedés meghaladta az 50 százalékot. Ennek a két tényezőnek az lett az eredője, hogy a korábban stabil dobogós Huawei immár éppen csak befér a Top5 szállító mezőnyébe.
Nyertesből már több nevet lehet említeni. Egyrészt ott van az Apple, amely nem kifejezettne olcsó portfóliójával is magabiztosan uralja az eladási listákat. Az iPad az elmúl időszakban komoly rekordokat hozott. A koronavírus miatt hozott intézkedések például már 2020 legelején felpörgették a tablethez kötődő letöltéseket és költéseket. Nem panaszkodhat a Samsung sem, amely az utolsó negyedévben és az év egészében is nagyjából 40 százalékkal növelte eladásait, amivel megerősítette pozícióját a második helyen. Végül mindenképpen megsüvegelendő a Lenovo, amely a negyedik negyedévben egészen bámulatos, 125 százalékos forgalomnövekedést tudott realizálni, ennek köszönhetően az éves bődülés elérte a 70 százalékot.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak