Nem először fordul elő, hogy a két nagy amerikai IT-s piackutató számai nincsenek összhangban. A számítógépes eladásokról kiadott jelentésekben az eltérés nem nagy, de az előjel különböző.

Kijöttek a friss adatok a PC-piac harmadik negyedéves teljesítményéről. Az IDC és a Gartner összességében nem teljesen ugyanazt állítja, de az eltérő metódusokból eredő különbségek ellenére nagyjából hasonló kép rajzolódik ki: a szegmens köszöni, elvan.

Kis eltérés, látványos különbség

Az ilyen jellegű gyorsjelentések egyik, ha nem legfontosabb mutatószáma az, hogy a teljes piac miként teljesített az egy évvel ezelőtti periódushoz képest. Pont itt van a két amerikai piackutató között a legmarkánsabb, bár inkább csak szimbolikus jelentőségű eltérés. A Gartner által mért 67,2 milliós eladás ugyanis náluk 0,1 százalékos növekedésnek felel meg, míg az IDC-nél regisztrált szűk 67,4 millió darabos forgalom 0,9 százaléknyi visszaesést jelez. 

A különbség tehát nem nagy, de az előjelváltás miatt látványos. A Gartnernél egyébként ez a plusznullás állapot nagyjából megfelel az év elején jósolt trendnek, bár ugyanők nyáron már lényegesen óvatosabban nyilatkoztak. A két kutatócég közötti egyet nem értés persze nem kirívóan ritka eset, legutóbb tavaly tavasszal fordult elő ilyesmi a PC-k szegmensében, ráadásul akkor még a legnagyobb szállító kilétével kapcsolatban sem volt egyértelmű a helyzet. 

 

PC-piac 2018/Q3 - Gartner, IDC
Infogram


Ami a kategória királyi pozícióját illeti, ezúttal nincs kérdőjel: az IDC-nél és a Gartnernél is a Fujitsu részlegét egy vegyesvállalattal átvevő Lenovo áll az élen. A japán gyártó mindkét felmérésben jóval felülmúlta a piac átlagos teljesítményét, és így visszavette első helyét a korábban vitézkedő HP-tól. Az amerikai szállítónál sincs azért világvége, mert a tavalyi eladási számokat azért ott is sikerült valamennyivel megfejelni.

Általánosságban elmondható a piacról, hogy a nagyok még nagyobbak lettek, míg a kisebb szereplők egyre inkább háttérbe szorulnak. A piac koncentrálódását jól mutatja, hogy egy évvel ezelőtti helyzethet képest az öt legnagyobb szállító 2-3 százalékponttal tudta növelni jelenlétét. Ha csak a legnagyobb háromra koncentrálunk, akkor pedig még látványosabb, 3-5 százalékpontos a tortaszelet növekedése, attól függően, melyik piackutatónak hiszünk inkább.

Piaci hírek

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.