Bevételeire minimális hatással volt a világjárvány. Az év első három hónapjában is 15 százalékkal növekedett a vállalat.

Lepergett a világjárvány a Microsoftról. Míg a Google megérezte a nagy hirdetők kiesését, a Satya Nadella irányította szoftvervállalat eredményeire minimális hatással voltak az események, ami szépen mutatja a diverzifikált, de szervesen felépülő portfólió előnyeit. A tegnapi tőzsdezárás után közzétett harmadik negyedéves pénzügyi jelentés (a pénzügyi év júliustól júniusig tart) számai jobbak lettek, mint amit az elemzői konszenzus jósolt. A befektetők egyből rárepültek a vállalat részvényeire, így az árfolyam a zárás utáni kereskedésben is 5 százalékkal emelkedett.

Mindent a felhőnek köszönhetnek

A vállalat lendületét jól mutatja, hogy ebben a helyzetben is képes volt 15 százalékos növekedésre. A március végével zárult időszak bevétele 35 milliárd dollár lett (az elemzői konszenzus 33,7 milliárdot várt). A működési eredmény 13 milliárd dollár lett, ami 25 százalék növekedés éves összevetésben. A nettó profit 10,8 milliárd dollár, ami 22 százalékkal magasabb a tavalyinál.

A vállalat közleménye külön kitér a járványra. Mint írják, hatása minimális volt. Az időszak alatt ugyanis a termelékenység és az üzleti folyamatok (üzleti és a konzumer Office 365, Exchange, SharePoint, Skype, Teams, LinkedIn, Dynamics), valamint az intelligens cloud (szervertermékek, felhőszolgáltatások, Azure, vállalati szolgáltatások, konzultáció)  szegmensben megnőtt a felhős szolgáltatások használata az otthoni munkavégzés/tanulás miatt (Teams, Azure, Windows Virtual Desktop, biztonsági megoldások, Power Platform). Csak a negyedév legvége lassult le kicsit, különösen a kkv-szektor, és ekkorra csökkent érezhetően a LinkedIn-ben a reklámköltés is. (A Microsoft gyorsan reagált is, a negyedév végén már kihozta a kkv-s Business Central felhős változatát.)

A személyi számítástechnika szegmens (Windows, Surface, gaming termékek) teljesítményét az határozta meg, hogy a távoli munkavégzés terjedése miatt megnövekedett az OEM Windowsokra és a Surface-ekre a kereslet. Ezt némileg visszafogta az kínai ellátási láncokban keletkezett zavar, ami épp a negyedév végére rendeződött valamelyest. A gaming is jól jött ki járványügyi helyzetből: az otthonukba kényszerített emberek többet játszottak. Van azonban egy óvatos kitétel is: a járvány hatása a jövőben fog teljes mértékben megmutatkozni.

És ezek a fontosabb részletek

A termelékenység és az üzleti folyamatok szegmens bevétele 11,7 milliárd dollár volt, és tavalyhoz képest 15 százalékkal nőtt. Ezen belül a vállalati és a felhős Office esetében 13 százalék a plusz, főleg az üzleti Office 365-nek köszönhetően, aminek a bevételei 25 százalékkal nőttek. A szegmens átlagát a végfelhasználói Office is hozta. Jelenleg az Office 365 konzumer változatára 39,6 millióan fizetnek elő. 2018 harmadik negyedév óta ebben a negyedévben nőtt a legnagyobb mértékben az előfizetők száma.

A LinkedIn bevételei a negyedév végi megtorpanás ellenére 21 százalékkal nőttek, a Dynamics (termék és a felhős szolgáltatások) pedig 17 százalékkal hozott többet mint egy éve.

A felhőhasználat növekedését az intelligens cloud szegmens teljesítménye mutatja legszebben. Annyian kezdték el használni a Microsoft felhőjét márciusban, hogy a vállalat kénytelen volt különböző korlátozásokat bevezetni. A teljes szegmens bevétele 12,3 milliárd dollár volt, ami 27 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakánál. A szervertermékek és a felhőalapú szolgáltatások 30 százalékkal, az Azure pedig 59 százalékkal múlta felül az egy évvel ezelőtti bevételeit.

 
Microsoft FY2020 Q3
Infogram


A személyi számítástechnika szegmens nőtt a legkisebb mértékben, mindössze 3 százalékkal. A megtermelt 11 milliárd dollár azonban közel 3 százalékkal magasabb volt annál, amit az elemzők vártak (10,46 milliárd). A szegmens teljesítményét az üzleti Windows és a felhőalapú szolgáltatások húzták felfelé (17 százalékos növekedés), a keresőhirdetések pedig lefelé (1 százalékos növekedés).

Óvatosan terveznek

A Microsoft a jövőt illetően óvatosan tervez. Mint a járvány kapcsán is írták, a hatások késleltetve jelenhetnek meg. Ezt tükrözi a menedzsment negyedik negyedévvel (április-június) kapcsolatos várakozása is. A bevételt a 35,85-36,80 milliárd dolláros sávba várják. Mint a CNBC kiemeli, ha ez a forgatókönyv valósul meg, 2017 első negyedéve óta a leglassabb növekedést hozó negyedéve következik a vállalatnak. Nadelláék azzal számolnak, hogy a következő három hónapban csökken a keresésből, a vállalati szolgáltatásokból és az on-premise szervertermékekből származó bevétel is. Az elemzők egyébként 36,4 milliárd dollár körülre várják a következő negyedévet.

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.