A Financial Times riportja alapján a stabil erkölcsi iránytűjéről ismert közösségimédia-óriás kicsit alányúlt a sokat fizető hirdetőknek, amikor automatizált rendszerei túl szigorúan próbálták betartatni velük a Facebook vagy az Instagram szabályzatát.

A Meta felmentést adott legfontosabb hirdetőinek a tartalommoderálás megszokott folyamata alól, biztosítva, hogy az automatizált rendszerek ne büntethessék meg tévedésből a szóban forgó márkákat – számolt be róla 2023-ból származó belső dokumentumokra hivatkozva a Financial Times. A lap szerint egy sor ilyen "védőkorláttal" biztosították a napi szinten több mint 1500 dollárt költő ügyfelek érdekeit, és alkalmanként csak emberi ellenőrzésnek vetették alá a tartalmakat.

A dolognak annyiban nincs már jelentősége, hogy Mark Zuckerberg vezérigazgató néhány nappal ezelőtti üzenete szerint a Meta leállítja az automatizált tartalommoderálást és külső szereplőkre támaszkodó tényellenőrző programját is, amit természetesen sietve be kellett jelentenie az őt korábban börtönnel fenyegető Donald Trump elnöki beiktatása előtt.

Ahogy a FT írja, a technológiai óriás általában a gépi intelligencia és az emberi moderátorok munkájának kombinációjával szűri a hirdetéseket, megakadályozva a szabályok megsértését és eltávolítva a csaló vagy kártékony anyagokat. Állítólag azonban a fenti dokumentumok szerint a Meta úgy találta, hogy automatizált rendszerei fals pozitív eredményekkel terhelték a legtöbbet költő fiókok némelyikét. Bár ehhez hasonló tapasztalata a mezei felhasználók közül is sok mindenkinek lehetett az elmúlt években, a prioritás egyértelmű a Meta majdnem 135 milliárd dolláros éves reklámbevétellel működő közösségi szolgáltatásaiban.

Mindannyiunk közös érdeke volt

Azt a vállalat is elismerte a FT kérdéseire válaszolva, hogy "aránytalanul sok téves jelzésre került sor a magasabb költésű fiókok esetleges jogsértéseiről", és meg is akadályozta, hogy automatizált rendszerei letiltsanak néhány jól fizető fiókot, emberi felülvizsgálatra küldve a gépek által jelzett problémákat. A Meta szóvivője ugyanakkor pontatlannak nevezte a lap beszámolóját, mivel álláspontjuk szerint a cég erőfeszítései semmi másra nem irányultak, mint a végrehajtási hibák megelőzésére.

A megszokott módon cinikus érvelés szerint egyébként a magasabb hirdetés büdzsé szélesebb körű elérést jelent, így "a következmények is súlyosabbak lehetnek, ha egy ilyen céget vagy hirdetéseit tévedésből eltávolítják". Arra ugyan a szóvivő nem válaszolt, hogy a dokumentumokban szereplő intézkedések bármelyike ​​ideiglenes volt-e, és még folyamatban van-e, de simán írásba adta, hogy a Metánál minden vállalkozásra ugyanazok a hirdetési szabályok vonatkoznak, amelyek alól egyetlen hirdető sem mentesül.

Részletek a Financial Times oldalán »

Közösség & HR

A Google már néhány éven belül piacosítaná kvantumszámítási alkalmazásait

Mások szerint ilyesmire még jó 20 évet kell várnunk, de a Google szerint már sokkal hamarabb bevethető lesz az új technológia az anyagtudományokban vagy az új energiaforrások kutatásában.
 
Az informatikai rendszerek üzemeltetése és a szoftverfejlesztés egyre kevésbé képzelhető el mesterséges intelligencia nélkül. Honnan indultunk és hol tartunk most, miért vált elavulttá a klasszikus monitoring?

a melléklet támogatója a Dynatrace

Hirdetés

Szakmai nap a jövőálló digitális infrastruktúra jegyében

A digitális infrastruktúra új kihívásai - legyen szó MI megoldásokról, szigorodó fenntarthatósági követelményekről, vagy az reziliens és szünetmentes működésről - szinte minden nagyobb szervezet életében meghatározó szerepet játszanak. Egy szakmai rendezvénysorozat segítségével közelebb kerülhetünk a megoldásokhoz és segítséget kaphatunk az új technológiák sikeres implementálásához.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.