Kisebb-nagyobb meglepetéseket hozott az idei harmadik negyedév az okostelefonok szegmensében. Az IDC frissen kiadott jelentése alapján a piac két év után volt képes újra eladásnövekedést produkálni.
A mínusznál ez is több
Az amerikai piackutató előzetes kalkulációja 358,3 millió leszállított eszközt mutat, ami 0,8 százalékkal haladja meg az előző év hasonló periódusát. Ugyan ez a plusz kerekítési hibaként is felfogható, abból a szempontból viszont mindenképpen érdekes, hogy ezt megelőzően hét egymás utáni negyedévben csak mínuszok szerepeltek ezen a soron.
A trendforduló leginkább a feltörekvő piacoknak köszönhető. Ezen belül is Indiában volt a leglátványosabb bővülés, ami sokat segített a globális eredmények vonal fölé tornázásában. A fejlett piacokon a szaturáció és az egyre hosszabb használati periódusok miatt továbbra is nagyon meg kell küzdeniük a szállítóknak a fogyasztókért.
Ahogy a fenti grafikonon látszik, a szegmensben tovább folytatódott a koncentráció. Míg egy évvel ezelőtt bő harmadát tudták adni a piacnak a kisebb szereplők, jelenleg ez az arány már 29 százalékot sem ér el.
Ázsiai erődemonstráció
Néhány nappal ezelőtt számoltunk be a táblagépes szegmens friss eredményeiről, ahol az volt a tendencia, hogy az amerikai gyártók erősödtek, míg a keletiek többsége kisebb-nagyobb gondokkal küzdött. A mobilok esetében ez majdhogynem homlokegyenest ellenkező képet mutat. A két legnagyobb szereplő, a dél-koreai Samsung és a kínai Huawei messze a globális átlagot meghaladó növekedést tudott produkálni, míg az Apple-nél az is jó eredménynek számít, hogy csak kicsit csökkentek az eladásai.
A legérdekesebb szereplő egyértelműen a Huawei. A kínaiak tavaly még arról álmodoztak, hogy záros határidőn belül első számú okostelefon-szállítók lesznek a világon, de aztán feltekerték a hőfokot az amerikai-kínai kereskedelmi háborúban. Utóbbi kimenetele még most is teljesen bizonytalan, az viszont tény, hogy a cég legújabb modellje már nem használhatja a Google dedikált alkalmazásait. Ez természetesen óriási hátrány a világ legtöbb országában, ám a Huawei szerencséjére Kínában ez nem különösebb probléma. Ráadásul a hazai pálya egyben a legnagyobb piaca is az okostelefonoknak, így az itteni jó szereplés is elég volt ahhoz, hogy közelebb tudjanak kerülni az áhitott első helyhez.
Érdemes még megjegyezni, hogy a Huawei ellen hozott büntetőintézkedésekből az éllovas Samsung is képes volt profitálni, hiszen a legnagyobb androidos szállítóként a nyugati régiókban könnyen tudott magához csábítani olyanokat, akik a Huawei-termékek körüli bizonytalanság miatt végül nem a kínai márkát választották.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak