Mindkét kínai gyártó növelni tudta eredményeit, a Xiaomi továbbra is szárnyal.

A 2014-es év nagy feltörekvőit mobilfronton egyértelműen Kínában találjuk, közülük is a Xiaomi volt az, amelyik hatalmas lépésekkel bővítette birodalmát. Az IDC harmadik negyedéves adatai azt mutatták, hogy a fiatal kínai cég harmadik helyen landolt az okostelefon gyártók között, de a dominanciát a cégvezető, Lei Jun által közzétett adatok is megerősítik.

Még tart a Xiaomi pörgése

A CEO a vállalat weboldalán közölte, hogy a Xiaomi 2014-ban összesen 61 millió készüléket értékesített, amivel 227 százalékos növekedést ért el 2013-hoz képest. Az éves bevétel is igen erős volt, mivel a körülbelül 12,1 milliárd dollárnyi jüan 135%-os ugrást jelent az 2013-as év pénzügyi számaival összehasonlítva. A nyereségről egy szó sem esett a jelentésben, ami nem véletlen, hiszen a cég alig keres valamit a telefonokon, mivel most elsősorban a növekedésen van a hangsúly.

A Xiaomi 2014-ben: 100 feletti százalékok

Az anyaországban ez már egyre kevésbé kivitelezhető, ezért a Xiaomi is megkezdte a nemzetközi terjeszkedést, ami egyelőre a szűkebb és valamivel tágabb régióra érvényes. Az egyik legfontosabb célpont Indai volt, ahol egyetlen hónap alatt sikerült túladni 1 millió Mi készüléken, és hamarosan további országok következnek a sorban. A termékfejlesztés is teljes erővel zakatol, aminek eredménye a januárban bemutatkozó következő csúcsmodell, de nagy sikereket várnak az olcsóbb kategóriát képviselő, dual SIM-es, LTE képes Redmi 2-től is.

Megfontolva halad a Huawei

Az újév eljövetele a nagy konkurens Huawei CEO-ját is közleményre késztette, amiben Ken Hu közölte, hogy 2014-ban 46 milliárd dollár bevételt hozott össze a vállalat, ami 15 százalékos javulás az előző évhez képest. Ez alátámasztja, vagy inkább megerősíti a cég korábban bejelentett terveit, melyek szerint 2018-ra el szeretnék érni a 70 milliárd dolláros éves bevételi szintet, ami évente 10%-os növekedést „követel meg”.

Az eredeti hírt is közzétevő Reuters egyik korábbi értesülése szerint a Huawei 2014-ben 33 százalékkal tudta növelni a bevételeit a 2013-as 11,8 milliárdos eredményekhez képest, az eladott mobilok száma azonban nem érte el a céges elvárásokat. A gyártó tavaly 75 millió okostelefont adott el, ami 40%-kal több ugyan az előző évhez képest, de mégis elmaradt a várt 80 milliós eredménytől. 

Mobilitás

Vért, verítéket és könnyeket ígér az év

A Gartner szerint a tavalyi súlyos mínuszok után túl sok jó idén sem vár a személyi infokommunikációs piac legfontosabb termékeire.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.

a melléklet támogatója a Yettel

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.