Egymásnak dobálják a kérdéseket a CIO-k: kinek milyen problémát okozott a járvány, és azon hogyan sikerült úrrá lenni. A sort a Bonafarm Csoport IT- és beszerzési igazgatója, Ábrahám Péter folytatja.

Magyar CIO-k kérdeznek egymástól. A központi téma: kinek mi volt a legnagyobb kihívás a koronavírus okozta helyzetben, és azt hogyan, milyen eszközökkel, módszerekkel sikerült kezelni. Strausz György, a Vezető Informatikusok Szövetsége elnöke, a Stelius Holding CIO-ja a Bonafarm Csoport IT- és beszerzési igazgatójától, Ábrahám Pétertől kérdezte:

Igaz-e az az interneten terjedő vicc a Bonafarmnál, miszerint a digitalizációt nem a CIO, nem is a CTO, hanem a COVID-19 irányította? Vagyis, mik voltak azok a változások/újítások, amelyek bevezetése a krízishelyzetnek köszönhető, de már korábban is meg akarták valósítani?

Kiváló rátapintás, Gyuri! :) – kezdte válaszát a Bonafarm Csoport főinformatikusa.

A Bonafarmnál szervezetten ösztönözzük és azonosítjuk a digitalizációs lehetőségeket. Túl vagyunk több belső konferencián, ahol cégcsoporton belüli és kívüli esettanulmányokat is megmerhettek kollégáink, akiktől azt várjuk, hogy a konferenciáról inspirációban gazdagon "hazatérve" megtalálják azokat a projekteket, melyekkel a vállalat növelheti a hatékonyságát és az üzleti előnyét. A tavalyi évben több üzleti területünknél is dolgoztunk a Teams népszerűsítésén, aminek használata ennek hatására lassú emelkedésnek is indult...

Majd idén márciusban egy csapásra minden felgyorsult.

A koronavírus-járvány számunkra is kihívás volt, mindenekelőtt azért, mert a Bonafarm alapvető élelmiszereket előállító cégcsoport, így az üzemek ideiglenes leállítása nálunk nem kerülhetett szóba. A biztonságos működésünk fenntartása érdekében azonban szigorú eljárásokat kellett bevezetnünk.

A főként szellemi munkatársakat érintő otthoni munkavégzés elrendelése a Bonafarm Informatika és partnerei számára jelentett kihívásokat. Az üzleti oldallal szorosan együttműködve azonban sikeresen megteremtettük a home office feltételeit.

A Teams-használat berobbant. A felső vezetés részéről már a vészhelyzet bejelentésének napján megfogalmazódott az igény arra, hogy egyetlen gombnyomással minden cég vezérigazgatója kapcsolatba tudjon lépni egymással. Ezt még aznap sikerült megoldani, és a felső vezetők azóta is aktívan használják. Másrészt operatív csoportok kollaborációja is megindult a szoftver használatával: olyan kollégák is "digitalizálódtak" ezáltal, akikről korábban ezt nehezen tudtuk volna elképzelni.

Beindult az elektronikus, papírmentes adminisztráció is – hiába, a kényszer… Több cégnél is jelentősen csökkent a nyomatszám, pedig a termelés és kapcsolódó adminisztráció inkább nőtt. Ebben segített az is, hogy használatba vettük a NISZ elektronikus aláírási szolgáltatását.

Összességében most úgy látom, a járvány pozitívan hatott a digitális transzformáció sebességére.

Ábrahám Péter kérdése Gál Istvánhoz, a MAVIR működésfejlesztési vezérigazgató-helyetteséhez szól.

Milyen sürgős digitalizációs lépéseket kellett tenni annak érdekében, hogy a járványhelyzet ne okozzon fennakadásokat a közműszolgáltatásokban? Milyen speciális helyezetekkel szembesült a MAVIR IT-szervezete?

Cloud & big data

Az MI-ügynökök egy szakmát villámgyorsan kinyírhatnak

A Salesforce tanulmánya szerint mindössze két év, és az ügyfélszolgálati hívások felét mesterséges intelligencia kezeli. Ráadásul jobban, mint az ember.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.