A két vállalat egy hosszú évekre visszanyúló partnerséget kapcsol magasabb fokozatba, hogy közösen alkossák meg a jövő szoftveresen definiált járműveit.

Még 2018-ra nyúlik vissza az az együttműködés, amely a Renault, a Nissan és a Mitsubishi márkák és a Google között kezdődött. Négy évvel ezelőtt azért léptek partnerségre a felek, hogy a keresőóriás autókban használható szoftverplatformját és szolgáltatásait (Maps, Assistant stb.) könnyebben integrálhassák a járművekbe.

A francia autógyártó ezt a közös munkát igyekszik magasabb szintre emelni azzal a frissen bejelentett megállapodással, melynek értelmében a Google segítségével fejlesztenek ki egy teljes szoftveres platformot a Renault-hoz tartozó modellek számára. A szoftveresen definiált járművek (Software-Defined Vehicle, SDV) egy leglényegesebb ismérve, hogy funkcióit részben vagy teljes egészében lehet bővíteni, frissíteni internetes kapcsolaton keresztül.

A Renault a saját SDV-jét az Android Automotive OS-re alapozva tervezi felépíteni. A cél pedig az autóiparban egyre több helyen megjelenő üzleti modell beinítása, ahol az ügyfelek igény (és pénztárca vastagsága) szerint válogathatnak a szoftveresen aktiválható extra szolgáltatásokból, miközben a szükséges szoftveres, például biztonsági frissítések automatikusan landolnak autójukban. 

Az együttműködésről kiadott közlemény szerint az SDV lehetővé teszi a prediktív karbantartást, valamint a hibák jobb felismerését és szükség esetén szinte valós időben történő kijavítását. Emellett különböző, tulajdonos vezetési stílusára, szokásaira szabott kényelmi és takarékossági funkciók is elérhetővé válnak. Mindez új biztosítási konstrukciók megkötésére is lehetőséget ad azzal, hogy az ügyfél a tényleges használat és vezetési gyakorlat alapján fizeti a szükséges díjakat.

A Tesla és a többiek

A szoftveresen felokosítható autók koncepcióját a Tesla hozta be az autóiparba, amely rengeteg pluszpénzt igyekszik azzal keresni, hogy az alapkiszerelésben leszállított elektromos kocsik kibővített funkcióiért külön összeget, vagy folyamatos előfizetést kér a tulajdonosoktól. A gyártó szempontjából különösen vonzó ebben a konstrukcióban az, hogy a későbbiekben áremelésekkel tovább nyomhatja a prést azokon is, akik évekkel ezelőtt vettek nála autót.

Az ötlet másoknak is tetszik, a nagy autóipari szereplők szinte mindegyike dolgozik már valamiféle hasonló megoldáson. A Volkswagennél tavaly jelentették be, hogy akár 30 perces időtartamra is lehet majd önvezető funkciót vásárolni autóihoz. A General Motors radikálisabb megoldáshoz nyúlt: a gyártó az észak-amerikai piacon idén nyáron több új modelljénél kötelezővé tett egy három évre szóló előfizetést, amely szoftveresen aktiválható opcionális funkciókat tartalmaz.

Cloud & big data

Az Apple-nél is belátták, hogy vége az eddigi világnak

A WSJ szerint eldőlt, hogy az Apple elviszi Kínából a termelésének egy jelentős részét, bár a jelenlegi gazdasági helyzetben ez rendkvül nehéz feladatnak ígérkezik.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.