A két vállalat egy hosszú évekre visszanyúló partnerséget kapcsol magasabb fokozatba, hogy közösen alkossák meg a jövő szoftveresen definiált járműveit.

Még 2018-ra nyúlik vissza az az együttműködés, amely a Renault, a Nissan és a Mitsubishi márkák és a Google között kezdődött. Négy évvel ezelőtt azért léptek partnerségre a felek, hogy a keresőóriás autókban használható szoftverplatformját és szolgáltatásait (Maps, Assistant stb.) könnyebben integrálhassák a járművekbe.

A francia autógyártó ezt a közös munkát igyekszik magasabb szintre emelni azzal a frissen bejelentett megállapodással, melynek értelmében a Google segítségével fejlesztenek ki egy teljes szoftveres platformot a Renault-hoz tartozó modellek számára. A szoftveresen definiált járművek (Software-Defined Vehicle, SDV) egy leglényegesebb ismérve, hogy funkcióit részben vagy teljes egészében lehet bővíteni, frissíteni internetes kapcsolaton keresztül.

A Renault a saját SDV-jét az Android Automotive OS-re alapozva tervezi felépíteni. A cél pedig az autóiparban egyre több helyen megjelenő üzleti modell beinítása, ahol az ügyfelek igény (és pénztárca vastagsága) szerint válogathatnak a szoftveresen aktiválható extra szolgáltatásokból, miközben a szükséges szoftveres, például biztonsági frissítések automatikusan landolnak autójukban. 

Az együttműködésről kiadott közlemény szerint az SDV lehetővé teszi a prediktív karbantartást, valamint a hibák jobb felismerését és szükség esetén szinte valós időben történő kijavítását. Emellett különböző, tulajdonos vezetési stílusára, szokásaira szabott kényelmi és takarékossági funkciók is elérhetővé válnak. Mindez új biztosítási konstrukciók megkötésére is lehetőséget ad azzal, hogy az ügyfél a tényleges használat és vezetési gyakorlat alapján fizeti a szükséges díjakat.

A Tesla és a többiek

A szoftveresen felokosítható autók koncepcióját a Tesla hozta be az autóiparba, amely rengeteg pluszpénzt igyekszik azzal keresni, hogy az alapkiszerelésben leszállított elektromos kocsik kibővített funkcióiért külön összeget, vagy folyamatos előfizetést kér a tulajdonosoktól. A gyártó szempontjából különösen vonzó ebben a konstrukcióban az, hogy a későbbiekben áremelésekkel tovább nyomhatja a prést azokon is, akik évekkel ezelőtt vettek nála autót.

Az ötlet másoknak is tetszik, a nagy autóipari szereplők szinte mindegyike dolgozik már valamiféle hasonló megoldáson. A Volkswagennél tavaly jelentették be, hogy akár 30 perces időtartamra is lehet majd önvezető funkciót vásárolni autóihoz. A General Motors radikálisabb megoldáshoz nyúlt: a gyártó az észak-amerikai piacon idén nyáron több új modelljénél kötelezővé tett egy három évre szóló előfizetést, amely szoftveresen aktiválható opcionális funkciókat tartalmaz.

Cloud & big data

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.