Tizedik alkalommal, rekord számú résztvevővel és megbeszélésre váró témával rajtolt el a Bitport tavaszi CIO Hungary konferenciája.

A Bitport idén májusban már tizedik alkalommal rendezte meg a kétnapos tavaszi CIO Hungary konferenciát. Az elmúlt évtizedben semmi sem változott, mégis minden más lett: a nagyvállalati IT-val kapcsolatos elvárások továbbra is a költségek csökkentéséről, az üzleti jelentőségű innovációról és a megbízhatóságról szólnak, eközben azonban a felhasználható eszközök, technológiák fejlődése rendkívül felgyorsult. Nyilvánvaló, hogy ez a helyzet minden korábbinál nagyobb terhet ró a CIO-kra. Ebben az évben is van tehát miről beszélnünk, sőt egyre több mindenről lehet és kell beszélnünk, a párbeszédnek pedig mára a CIO Hungary vált a legfontosabb hazai fórumává.

A konferencia témái között 2019-ben minden eddiginél hangsúlyosabban jelenik meg a technológia egyik gyakran emlegetett előnye, az új ötletek piacosításának támogatása, ezzel párhuzamosan pedig általában is megváltozik a szervezeteken belüli együttműködések természete. Keynote előadásunk ennek megfelelően a digitális vállalati ökoszisztéma felépítéséről szólt: Kurtisz Krisztián, az Uniqa Biztosító vezérigazgatója a társaság Cherrisk biztosítási platformján keresztül mutatta be, hogy a digitális transzformáció nem egyetlen projekt és nem egyetlen technológia, hanem valójában az üzlet és az IT által közösen felépített és közösen működtetett ökoszisztéma.

Az innovációnak nincs vége a front-end fejlesztéseknél

Az Uniqa tavaly bejelentett új márkája olyan szemléletváltást képvisel az iparágban, amelynek célja a gyorsan és kényelmesen, akár néhány kattintással, mobilon is megköthető és kezelhető biztosítási megoldások bevezetése. Az új platform a hagyományos biztosítási modellek fenntarthatatlanságára adott válasznak tekinthető, amennyiben szakít a megszokásokkal és azzal a gyakorlattal, hogy a digitalizálás sokszor csak a régi, papír alapú folyamatok leképzését jelenti. A Cherrisk ezzel szemben már nem az értékesítési csatornának, hanem az ügyfeleknek fejleszt temékeket, ami a termékek számának drasztikus csökkenését és sztenderdizálását eredményezi.
 

Kurtisz Krisztián, Uniqa Biztosító


A folyamatok leegyszerűsítése azt is feltételezi, hogy ne legyen érdemi különbség például egy életbiztosítás és egy lakásbiztosítás adminisztrációja között, hiszen a retail ügyfélek többsége maga sincs tisztában az egyes megoldások közötti különbségekkel. A felhasználói szokások és az értéklánc változásával a régi csatornák is egyre drágábbnak bizonyulnak az ügyfelek elvárásaihoz viszonyítva, miközben az újabb generációk körében nem hogy a hagyományos értékesítési hálózatok, de már az összehasonlító portálok sem vonzóak. A változó front-end ugyanis önmagában nem képvisel innovációt, és a valódi költségeket is a háttérrendszerek átalakításával lehet megfogni.

Kurtisz Krisztián, aki egyébként maga is informatikai, mérnöki háttérrel rendelkezik, úgy látja, hogy 15-20 év múlva eltűnnek mai értelemben vett biztosítók, mivel hosszú távon minden cég IT-céggé változik, ami természetesen rendelkezik majd valamilyen járulékos – akár biztosítós – "hangulattal". A risk management IT company meghatározással működő Cherrisk is ezt a kulturális változást képviseli, ahol az informatikai oldal nincs alárendelt szerepben, a határok elmosódnak az üzlet és az IT között, és ez az az irány, amelybe maga az Uniqa is halad.

A kárrendezés vagy az adminisztráció digitalizációján vagy a termékek egyszserűsítésén túl fontos szempont, hogy az ügyfél egy csomó mindent maga is meg tud csinálni a biztosító helyett. Ezt pedig a megfelelő eszközök rendelkezésére bocsátásával, illetve a megfelelő folyamatok automatizálásával szívesen vállalná is: a videocset alapú kárbejelentéssel például az eddigi tapasztalatok alapján elérhető, hogy a károk kevesebb mnt fél százalékához kellett szakétőt küldeni. A jutalékos rendszer leborotválása nyilván a biztosítási díjakban is visszaköszön, miközben az ügyfelek átlagéletkora arra utal, hogy az egyszerűségre nem csak a legfiatalabb ügyfelek lehetnek vevők.

A megszokás nem lehet semmire sem magyarázat

Az előadásból kiderült, hogy a Cherrisk koncepciója tulajdonképpen visszatérés a biztosítás intézményének gyökerekhez, amikor is néhány ember összeáll, hogy segítsen azon, aki éppen bajba került – ebben viszont a biztosító szerepe is csak annyi, hogy némi adminisztrációs díjért kezeli és újraosztja a közösbe befolyó összegeket. Az ügyfélélményt fókuszban tartó szemlélet viszont azt feltételezi, hogy az IT többé nem lehet az üzleti terület végrehajtója, tekintettel mondjuk a specifikációkat elkészítésének üzleti jelentőségére: az új platfrom esetében a nem kis részben biztosítási múlt vagy kötődés nélküli szekembereknek sikerült egy jóval hatékonyabb rendszert felépíteni és üzemeltetni.

A Cherrisk nem csak olyan újításokat jelent, mint a chatbotok segítségével lezavarható szerződéskötések, a technológia bevonása az értékesítéstől egészen a kárrendezésig, de a szemléletváltást jelzi az is, hogy minden egyes ügyféltalálkozási ponton egyszerű értékeléseket gyűjt, szemben az esetleges és bonyolult felmérésekkel. A Cherrisk név egyébként utal a "share risk" (kockázatmegosztás), a "charity" (jótékonyság) és a "cherry" (cseresznye) kifejezésekre. Utóbbiak értelmezésében segít, ha tudjuk, hogy a biztosító cseresznyéket oszt ügyfeleinek a visszajelzések, a preventív viselkedés vagy a közösség bővítésének ösztönzésére – ezeket pedig nem csak a díjak csökkentésére lehet beváltani, de helyette konkrét, társadalmilag hasznos projektek támogatására is lehetőséget adnak.

Kurtisz Krisztián kiemelte, hogy az új biztosítási modell Magyarországon jött létre az Uniqánál, amit az egyelőre startup jellegű márka sikerei nyomán remélhetőleg máshol is átvesznek majd. Az előadás általánosabb tanulsága mindenesetre abban is összefoglalható, hogy a CIO-nak a mai szervezeteknél már mindenütt a boardban lenne a helye. Az eddig óceánjáróként haladó vállalatokat is csak úgy lehet felruházni a gyorsnaszádok mozgékonyságával, ha az informatika szerepe abban a tekintetben is átértékelődik, hogy a CIO-nak mely területekkel és hogyan kell együttműködnie a vállalaton belül, hogy annak egésze képes legyen megbirkózni a digitális transzformációval járó változásokkal.

Beszámolónkat a 2019-es CIO Hungary első napjának eseményeivel folytatjuk!

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.