A kedden megjelent Elon Musk-életrajzban egy Tesla robotaxit ábrázoló koncepciókép is megjelent, amit láthatóan a társaság Cybertruck pickupja ihletett: a kétajtós, kétüléses kompakt járművet ugyanolyan szögletes élekkel és rozsdamentes acél felülettel ábrázolják. A közösségi oldalakon már hétfőn megfuttatott felvételből nem sok derül ki azzal kapcsolatban, hogy tényleg aktuális-e egy hasonló modell gyártásba küldése, bár a könyvben utalnak egy új generációs, 25 ezer dolláros Teslára és a robotaxira is, ami ezek szerint a vállalat texasi üzemében készülne egy idén márciusban bemutatott eljárással.
Az Axios beszámolója szerint Musk annyira megszállottja volt a robotaxis elképzelésnek, hogy az olcsó Tesla tervét is többször félretette a kedvéért, míg a cég más vezetői rá nem vették, hogy a kettőt egymással párhuzamosan gyártsák. A robotaxit állítólag az alapoktól kezdve pedálok és kormány nélkül tervezték, annak ellenére, hogy a mérnökök tiltakoztak a Tesla "Full Self-Driving" szoftverének hiányosságaira hivatkozva. Az FSD vezetéstámogató rendszer képes ugyan bizonyos vezetési feladatokat automatizálni városi és országúti környezetben, de a teljes autonómitól azért a mai napig elég messze van.
Autó van, autonómia kevésbé
A TechCrunch cikkéből az is kiderül, hogy a jelenlegi szövetségi biztonsági előírások tiltják a kormánykerék vagy pedál nélküli járművek sorozatgyártását az Egyesült Államokban, de a közlekedési felügyelet várhatóan még szeptemberben új szabályozást jelent majd be ezzel kapcsolatban. Ez más márkák és modellek előtt is utat nyitna, mint amilyen a GM Cruise és az Amazon Zoox, amelyeket a kétüléses Tesla robotaxival ellentétben négy-hat üléssel terveztek. Ezért is tűnik érdekesebbnek a 25 ezer dolláros új Tesla, mivel a fogyasztók odaát is az inflációval birkóznak és megfizethető lehetőségeket keresnek.
ÍMusk egyébként már 2022 áprilisábanbelengette egy 2024-re megjelenő robotaxiról szóló terveit, ami az akkori állás szerint is azt jelentette volna, hogy a vállalatnak két éven belül kellett kifejlesztenie, tesztelnie, tömeggyártásba állítania és forgalomba hoznia a gépeket és a kapcsolódó szolgáltatást. A TechCrunch szerint éppen Texasban, a Tesla tulajdonképpeni hazájában sokkal lazábbak az autonóm járművekre vonatkozó szabályok, de a robotaxiról így sincs semmilyen közelebbi információ. Az FSD és a Tesla korábbi Autopilot rendszere mindenesetre nem teljesít valami jól, ahogy ebből az élő videós demóból is kiderül.
a kép forrása: twitter.com/ajtourville
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Három fájdalompont, amire az IT szolgáltatásmenedzsment gyors válaszokat adhat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak