Alapvetően és körülményekhez képest tisztességes eredményekről számolt be az üzleti évét március végén záró Sony. A japán konglomerátumnál az egyik legnagyobb problémát az jelenti, hogy még mindig képtelen elegendő mennyiséget szállítani a 2020 novemberében debütált PlayStation 5-ből. A koronavírus dühöngése közepette piacra dobott konzol ugyan rendkívül keresett termék, ám a félvezetőpiacon tapasztalható ellátási gondok és a globális logisztikai anomáliák miatt a Sony egyelőre képtelen utólérni magát (és a keresletet).
A legfrissebb adatok szerint az új generációból eddig összesen 19,3 millió fogyott. Ez elsőre nem tűnik kevésnek, ám a mennyiség jócskán elmaradt a menedzsment által korábban kitűzött szállítási céloktól. A cég a 2020-as üzleti évében 7,8 millió PS5-t értékesített, míg 2021-ben ez 11,5 millióra nőtt. Apró szépséghiba, hogy a terv 14,8 millió volt. A vállalatvezetés ugyanakkor bizakodóan nyilatkozott az elkövetkező időszakról, azaz a most kezdett új üzleti évben ennél komolyabb mennyiség leszállítására tettek ígéretet.
A teljes cégcsoport összességében 9 921 milliárd jent forgalmazott, ami nagyjából 10 százalékos éves növekedésnek felel meg. Üzemi eredmény szintjén ennél is erősebb expanzió mutatkozott, hiszen 955-ről 1200 milliárd jen fölé kúszott ez a mutató. A nettó profit azonban 15 százalékot esve 888 milliárd jenre olvadt. Jórészt a két periódust érintő, nagyban eltérő adóterhek miatt.
A 2022-es pénzügyi évre a menedzsment 11 400 milliárd jen összbevétellel kalkulál, ugyanakkor a jövedelmezőség előreláthatóan romlani fog. Ennek egyik oka, hogy a Microsofttal folytatott küzdelem miatt nem csupán a Sony saját stúdióiban készülő játékokra költött összegeket kell emelni, de most fognak lecsapódni a sikeres piaci harchoz elengedhetetlennek tűnő nagyszabású felvásárlások költséges tételei is.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak