Azonnal és a relevanciájának megfelelő pozícióban jeleníti meg a Twitter-bejegyzéseket a Google keresője. A Bing és a Yahoo már tudta ezt.

Közel 300 millió twitterező örülhet annak, hogy sokkal gyorsabban és pontosabban jelennek meg posztjai a Google keresőjében, mint korábban. A két cég végre megállapodott abban, hogy az első félév folyamán olyan közös technikai fejlesztéseket hajtanak végre, melynek eredményeként a Twitter-bejegyzések publikálásuk után azonnal kereshetővé válnak a Google-ben. Ráadásul annak megfelelő helyezéssel jeleníti meg a tweeteket a Google, hogy azok mennyire relevánsak az indított keresés szempontjából. Eddig ezt csak a Yahoo és a Bing biztosította, ám mivel a keresőpiacot egyelőre a Google uralja, kis hatása volt a Twitter növekedésére. De majd most!

A két cég nem először próbálkozik azzal, hogy szorosabbra vonja a kapcsolatát a keresés terén. Először 2009-ben kötöttek megállapodást, ám az együttműködés 2011-ben a Twitter felmondta. Anthony Noto, a cég pénzügyi igazgatója egyébként utalt már arra tavaly novemberben, a Twitter első alkalommal megrendezett Analyst Day nevű rendezvényén, hogy a Google keresőjént keresztül kellene növelni a mikroblog látogatóinak és áttételesen felhasználóinak a számát. Akkor azonban Noto főleg a SEO optimalizálás megerősítését vetette fel.

Kellenek az új felhasználók

De miért változott a hozzáállás? A több találat több látogatót – ezáltal nagyobb hirdetési bevételt – és persze több felhasználót is eredményezhet. Legalábbis ez a remény. De a mostani megállapodás csupán egy eleme annak a változásnak, ami a múlt év óta zajlik a cégnél.

A fent említett Analyst Day rendezvényén a a céget irányító Dick Costolo elismerte, hogy egyre lassuló tempóban bővül a mikroblog felhasználói bázisa. Akkor Costolo 284 millió aktív felhasználóról beszélt.

És hiába nézi meg havonta félmilliárd látogató a Twittert és az érdekeltségi körébe tartozó oldalakat, ők nem lépnek be, és nem regisztrálnak. Az a 125 millió látogató pedig, aki havonta eljut a Twitter főoldalára, onnan gyakorlatilag érdemi akció nélkül távozik.

Az mindenképpen a Twitter malmára hajtja a vizet, hogy egy tavaly szeptemberben végzett amerikai felmérés szerint az Instagram után a legfiatalosabb a felhasználói bázisának az összetétele. Míg a Facebookon lóg az 50-64 éves korosztály internetezőinek 63 százaléka és a 65 év feletti nezetők 56 százaléka, Twitterezni csak 12, illetve 10 százalékuk szokott. A legfiatalabb vizsgált korosztálynál (18-29) 87-37 százalék a két oldal használatának megoszlása.

Érdekes ugyanakkor, hogy a bevétel növekedésére nem lehet panasz. Ha a nyereséget nem is kell nagyon számolni, a bevételek elég gyorsan nőnek. Tavaly a második negyedévben például több mint duplájára nőtt a forgalom 2013 hasonló időszakához viszonyítva, és az elemzői konszenzus a ma késő este várható gyorsjelentésben is közel 87 százalékos bevételnövekedést vár az előző év hasonló időszakához képest, így az összbevétel meghaladhatja a 453 millió dollárt.

A megoldás a fejlesztés

Costolo a befektetői konferencián azt ígérte, hogy a cég nagyobb sebességre kapcsol a fejlesztések terén. Van is min gyorsítani, bár azt sem lehet mondani, hogy az elmúlt években nem történt előrelépés.

Először a hirdetések terén nyitott a cég, hiszen az tűnt a bevételnövekedés egyik legkézenfekvőbb forrásának.

A hirdetések már 2010-ben megjelentek az oldalon. A mindent elsöprő áttörés azonban egyelőre várat magára, pedig többféle formával is próbálkoztak. 2013-ban a cég tőzsdére lépése után néhány nappal jelentették be, hogy kiterjesztik önkiszolgáló hirdetési platformjukat Európába is (addig csak az USA-ban volt elérhető a szolgáltatás). Tavaly pedig komoly energiákat fektettek abba, hogy finomítsák a rendszert: a hirdető meghatározhassa, hogy szponzorált tweetek kiváltotta interakciók közül melyek számára az értékesek, azaz amiért fizetni is hajlandó.

Szintén a bevételnövelést serkentő megoldáként vezették be 2013 elején a tweeten belüli vásárlás lehetőségét.

A másik megoldandó probléma a felhasználó bázis bővülésének gyorsítása. Arra már a novemberi Analyst Dayen utalt Costolo, hogy erőteljes funkcióbővítésbe kezdenek. Idén január végén a fejlesztési hullám részeként adták hírül, hogy végre már lehet videózni és csoportos üzeneteket is küldeni.

És természetesen most itt van a Google-megállapodás, amely egyrészt a látogatói forgalom növelését, másrészt új aktív felhasználók tömegeit terelhet a mikroblog felé. Bár a vállalatok hivatalosan nem erősítették meg, a Bloomberg úgy értesült, hogy a két cég fejlesztőcsapata már egy ideje dolgozik a technikai részleteken.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.