Mostani bejelentésével a Twitter az első valódi hirdetési megoldását indítja el hamarosan. Először kizárólag a Twitter.com találati oldalán, később pedig a TweetDeck, twhirl, Tweetie és ezekhez hasonló kliensekben is megtalálható lesz egy szponzorált csirip. Dick Costolo üzemeltetési igazgató egy digitális reklámokkal kapcsolatos konferencián arról beszélt: a kísérlet óvatos és diszkrét lesz, nem a minél gyorsabb meggazdagodás a tét.
Lépésről lépésre | A Twitter rendszerén manapság 50 millió csirip, azaz maximum 140 karakteres rövid üzenet keletkezik mindennap, így ideje volt egy olyan hirdetési szolgáltatás elindításának, amely nem agresszív módon, a felhasználói élményt rontva furakodik be a szolgáltatásba. Costolo szerint direkt haladnak majd lassan, megfontoltan a hirdetések bevezetésével. Mivel a "csiripelők" megszokták az eddig reklámmentes felületet, így ki kell tapasztalni, hogyan fogadják, és hogyan használják az új megoldást.
Épp ezért lesz először csupán a Twitter.com találati oldalán megtalálható a hirdetés, és ebből is kizárólag egyszerre egy darab. A hirdetés egyébként maga is egy csirip, de a találatok közül a legfelső. Costolo szerint azért döntöttek a hagyományosabb banneres vagy egyéb, csillogó-villogó módszerek helyett a szimpla megoldás mellett, mert szeretnék, ha a szponzorált csirip is egy lenne a többi közül, amelyet a felhasználók saját üzeneteikkel egyenértékűen kezelnek - ha tetszik nekik a hirdetett téma, továbbküldhetik, megoszthatják, válaszolhatnak rá, így a hirdetés bekerülne a hagyományos üzenetek cirkulációjába. "Nem az a célunk, hogy egy előre meghatározott célösszeget érjünk el az idén" - kommentálta a döntést a twitteres vezető. "Fontosabb, hogy valóban jól csináljuk. Nem akarunk olyan metódust ráerőltetni az emberekre, ami valamilyen hibás elgondoláson alapul, inkább türelmesen megfigyeljük a módszer hatásait, és apró lépésekkel haladunk".
Dinamikus árazás | A Twitter belső, fejlesztői felületein már hónapok óta tesztelik a szolgáltatást, és ahogy a nyilvánosság előtt bevezetik, további szempontok szerint is folyamatos ellenőrzés alatt tartják majd. Az első módosítás az éles használat tapasztalatai alapján az árazás tekintetében várható - egyelőre a megjelenések száma alapján megállapított díjszabással nyitnak, ám a későbbiekben ezt is a szolgáltatás jellegzetességeihez igazítják.
Egyfajta dinamikus árképzésről lesz szó, ahol különböző mutatók szerint figyelembe veszik, mennyire kapja fel a közösség az adott hirdetést. Így az egész egy alapárról indul, amelyet csupán a fizetett csirip kikerüléséért számítanak fel, ám időszakokra vetítve elemzik, hányan küldték tovább, osztották meg az üzenetet, és az elterjedés mértéke alapján is felszámolhatnak további díjakat.
A hirdetők szeretik | Megvannak az első fecskék, mivel a Starbucks, a Bravo és a Virgin America máris megkötötte első hirdetési szerződését. Olyan vállalatokról van szó, amelyek eddig is lelkesen használták reklámkampányaikban a mikroblog-szolgáltatást, így tisztában vannak a Twitter üzleti értékével. Ráadásul maguknak a hirdetőknek is szimpatikus, hogy minden esetben csupán egy reklámcsirip látszik majd egyszerre, így nem érzik a kényszert, hogy fizetett üzeneteikben még egy másik, ugyanott megjelenő reklámot is "überelniük" kell.
Az első szakasz tapasztalatait a negyedik negyedévben követheti valamilyen újabb fejlesztés, amikor talán szélesíthetik a hirdetések megjelenésének körét, és Costolo megfogalmazása szerint közelebb vihetik őket a felhasználókhoz. "Az időzítésünk szándékosan lesz borzalmasan lassú. Mostantól ugyanis jó ideig nem teszünk mást, csak tesztelünk, tesztelünk és tesztelünk" - foglalta össze az igazgató.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak