Az indulása óta eltelt négy évben egyfolytában azt találgatják, hogyan tudna a mikroblog-szolgáltatás közvetlenül pénzt termelni. A Twitter mostantól szponzorált csiripekkel próbálkozik, és lassan, de biztosan építi fel hirdetési megoldásait.

Mostani bejelentésével a Twitter az első valódi hirdetési megoldását indítja el hamarosan. Először kizárólag a Twitter.com találati oldalán, később pedig a TweetDeck, twhirl, Tweetie és ezekhez hasonló kliensekben is megtalálható lesz egy szponzorált csirip. Dick Costolo üzemeltetési igazgató egy digitális reklámokkal kapcsolatos konferencián arról beszélt: a kísérlet óvatos és diszkrét lesz, nem a minél gyorsabb meggazdagodás a tét.

Lépésről lépésre | A Twitter rendszerén manapság 50 millió csirip, azaz maximum 140 karakteres rövid üzenet keletkezik mindennap, így ideje volt egy olyan hirdetési szolgáltatás elindításának, amely nem agresszív módon, a felhasználói élményt rontva furakodik be a szolgáltatásba. Costolo szerint direkt haladnak majd lassan, megfontoltan a hirdetések bevezetésével. Mivel a "csiripelők" megszokták az eddig reklámmentes felületet, így ki kell tapasztalni, hogyan fogadják, és hogyan használják az új megoldást.

Épp ezért lesz először csupán a Twitter.com találati oldalán megtalálható a hirdetés, és ebből is kizárólag egyszerre egy darab. A hirdetés egyébként maga is egy csirip, de a találatok közül a legfelső. Costolo szerint azért döntöttek a hagyományosabb banneres vagy egyéb, csillogó-villogó módszerek helyett a szimpla megoldás mellett, mert szeretnék, ha a szponzorált csirip is egy lenne a többi közül, amelyet a felhasználók saját üzeneteikkel egyenértékűen kezelnek - ha tetszik nekik a hirdetett téma, továbbküldhetik, megoszthatják, válaszolhatnak rá, így a hirdetés bekerülne a hagyományos üzenetek cirkulációjába. "Nem az a célunk, hogy egy előre meghatározott célösszeget érjünk el az idén" - kommentálta a döntést a twitteres vezető. "Fontosabb, hogy valóban jól csináljuk. Nem akarunk olyan metódust ráerőltetni az emberekre, ami valamilyen hibás elgondoláson alapul, inkább türelmesen megfigyeljük a módszer hatásait, és apró lépésekkel haladunk".

Dinamikus árazás | A Twitter belső, fejlesztői felületein már hónapok óta tesztelik a szolgáltatást, és ahogy a nyilvánosság előtt bevezetik, további szempontok szerint is folyamatos ellenőrzés alatt tartják majd. Az első módosítás az éles használat tapasztalatai alapján az árazás tekintetében várható - egyelőre a megjelenések száma alapján megállapított díjszabással nyitnak, ám a későbbiekben ezt is a szolgáltatás jellegzetességeihez igazítják.

Egyfajta dinamikus árképzésről lesz szó, ahol különböző mutatók szerint figyelembe veszik, mennyire kapja fel a közösség az adott hirdetést. Így az egész egy alapárról indul, amelyet csupán a fizetett csirip kikerüléséért számítanak fel, ám időszakokra vetítve elemzik, hányan küldték tovább, osztották meg az üzenetet, és az elterjedés mértéke alapján is felszámolhatnak további díjakat.

A hirdetők szeretik | Megvannak az első fecskék, mivel a Starbucks, a Bravo és a Virgin America máris megkötötte első hirdetési szerződését. Olyan vállalatokról van szó, amelyek eddig is lelkesen használták reklámkampányaikban a mikroblog-szolgáltatást, így tisztában vannak a Twitter üzleti értékével. Ráadásul maguknak a hirdetőknek is szimpatikus, hogy minden esetben csupán egy reklámcsirip látszik majd egyszerre, így nem érzik a kényszert, hogy fizetett üzeneteikben még egy másik, ugyanott megjelenő reklámot is "überelniük" kell.

Az első szakasz tapasztalatait a negyedik negyedévben követheti valamilyen újabb fejlesztés, amikor talán szélesíthetik a hirdetések megjelenésének körét, és Costolo megfogalmazása szerint közelebb vihetik őket a felhasználókhoz. "Az időzítésünk szándékosan lesz borzalmasan lassú. Mostantól ugyanis jó ideig nem teszünk mást, csak tesztelünk, tesztelünk és tesztelünk" - foglalta össze az igazgató.
 

Adattal foglalkozik és informatikai vezető? Szekérderéknyi pénzt szakíthat

Átlag fölött nőtt azoknak az informatikai vezetőknek a befolyása – meg persze a felelőssége és a kompenzációs csomagja is –, akik a vállalatok adatait kezelik.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.