Az American Express lehetővé teszi, hogy egy speciális Twitter üzenet posztolásával vásároljunk akciós termékeket.
Sokan sokféleképpen szerettek volna már pénzt keresni a közöségi oldalakra regisztráló tömegeken, de legalábbis azt elérni, hogy ezeket a felületeket az üzleti céloknak megfelelően lehessen kihasználni. Az American Express közel jár a tökéletes megoldáshoz, aminek első mozzanata az volt, hogy az Amex számlákat össze lehet kötni az olyan közösségi szolgáltatásokkal, mint a Foursquare, az Xbox Live, vagy a Facebook.
Vegyen terméket a Twitteren! ■Az eddigi ötletek kimerültek a különböző kedvezmények nyújtásában, vagyis ha például a Twitter felhasználók egy meghatározott hashtaggel ellátott üzenetet posztoltak, akkor az ott lebonyolított vásárlásuk esetén automatikusan, külön kupon, vagy igazolás felmutatása nélkül kedvezményben részesültek. Az új ötlet szerint az American Express egy lépéssel továbbmegy, vagyis ugyanezzel a módszerrel vásárlást is végrehajthatunk, csak éppen a folyamat tér el némileg az eddigiektől.
A mai naptól kezdve az Amex időszakos akciókat indít, amelyek három hétig élnek. Ha valaki ez idő alatt az éppen futó akciós termékre utaló hashtaggel látja el a Twitter üzenetét, akkor elindul a vásárlási folyamat. Ha tehát az a felhasználó, aki korábban összekötötte Twitter fiókját a bankszámlájával, a #BuyKindleFireHD üzenetet posztolja Twitterre, akkor elsőként kap egy megerősítő üzenetet, majd ha erre válaszol, akkor tulajdonképpen meg is történt a vásárlás, az összeget levonják a számlájáról.
Ez csak az első lépés ■Az American Express ezután postázza a terméket, amit két nap alatt szállítanak le ingyen. A következő időszakok alatt a már említett Kindle Fire HD (150 dollár), illetve különböző értékű vásárlási utalványok szerepelnek az így megvásárolható termékek között, de a tervek szerint lesz 4 GB-os Xbox 360 akció (180 USD) is.
Leslie Berland, az American Express digitális fejlesztésekért felelős vezetője úgy nyilatkozott, hogy elképesztő mennyiségú munka húzódik a háttérben, hiszen egy teljesen új ügyfélszolgálatot kellett felhúzni, amely képes a fizetéssel, vagy a szállítással összefüggő bármely problémát megoldani. Berland elmondta, hogy az új vásárlási forma első fejezeténél tartanak, de később a lehetőséget kiterjesztik Facebookra, illetve egyéb közösségi felületekre, ezen kívül azt is kiemelte, hogy a Twitter nem kap részesedést a felületén történő vásárlásokból.
Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.