Ha már egy jókora adag forráshoz jutottak a sikeres tőzsdei debütálással, ideje elkezdeni megkeresni a pénzt, amivel az üzleti világban szokás honorálni a befektetőket - gondolkodhattak a Twitter főhadiszállásán. Ennek egyik lépéseként tegnap bejelentették, hogy az eddig csak az Egyesült Államok területén működő önkiszolgáló hirdetési rendszert három új országban (Kanada, Egyesült Királyság és Írország) is elérhetővé teszik. Az elkövetkező hónapokban valószínűleg további régiókkal bővülhet majd a kör.
Fizetett csiripelés
A Twitter idén tavasszal vezette be az USA-ban az elsősorban kisebb cégek igényeire szabott, önállóan feladható reklámokat kiszolgáló rendszert. Ez a szisztéma gyakorlatilag teljesen megegyezik azzal a modellel, amellyel a Google garázscégből gigantikus méretű vállalattá nőtt. Az önkiszolgáló felületen néhány kattintással be lehet állítani a kampány jellemzőit, beleértve a költségkeretet és az ügyfél számára lényeges targetálási paramétereket.
Példa a céges Twitter csatorna promótálására
A Twitter jelenleg két alapvető hirdetési formát kínál az önkiszolgáló rendszerében. Az egyik magának a cég csatornájának a promótálása. Ezek a Who to follow? (Kit kövessek?) ajánló doboz tetején jelennek meg azoknál, akik még nem követik az adott csatornát. Természetesen nem mindenkinél, csak azoknál a felhasználóknál, akikről a Twitter a megadott kritériumok alapján azt feltételezi, hogy érdekelheti őket. A másik lehetőség egy-egy konkrét üzenet, amely megjelenhet a terület, érdeklődés vagy egyéb ismérv alapján megcélzott közönség idővonalán és keresési eredményének listáján.
A Twitternél a megjelenésekért nem, csak a felhasználók által végrehajtott interakciókért (követés, megosztás, megjegyzés stb.) kell. A hirdetés ára a más hirdetési rendszereknél már megszokott licitálás után alakul ki. Értelemszerűen az ár a (hirdetési) kereslet függvényében erősen változhat.
Nagyon kell a sűrű fillér
Az USA-ban már tavasztól üzemelő rendszer fogadtatásáról meglehetősen ködösen csak annyit írtak, hogy sok ezer kisvállalkozásnak segített kapcsolatba lépnie potenciális ügyfelekkel. Ez a megállapítás a piac méretét tekintve inkább tűnik gyengének, mint pozitív eredménynek. Mindenesetre a tavalyi 317 millió dolláros bevétel után jövőre az elemzők már több mint 1,1 milliárdot várnak el a cégtől, aminek eléréséhez minden újabb centre, pennyre szükség lesz. Ebből a szempontból az automata rendszer nagy előnye, hogy ha jól van kitalálva és az árazás is rendben van, akkor kis túlzással magától termeli a pénzt.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak