26 dolláros kezdő árfolyamon ma elindult a kereskedés a New York-i tőzsdén a mikroblogszolgáltató papírjaival, ám az első kötések 20 dollárral magasabb áron történtek.

A 140 karakteres üzenetekből sok milliárd dolláros vállalkozássá hízó Twitter tegnap jelentette be, hogy 70 millió darab részvénnyel, 26 dolláros induló áron lép a New York-i tőzsdére. Elemzők előzetesen úgy látták, az óvatosnak tűnő árazással vélhetően a Facebook tavalyi vesszőfutását akarták elkerülni. A közösségi óriás ugyanis túl magasra tette a lécet, és az indulást követően több hónapig mélyen a kezdő érték alatt kereskedtek a papírokkal. A magyar idő szerint ma délután - érdekes módon a Facebookhoz hasonlóan némi késéssel - indult kereskedés első kötései azt mutatják, hogy valóban alacsonyra lett téve a léc, hiszen az első üzletek 45 dollár feletti magasságban realizálódtak.

Erős nyitás

A Twitter tőzsdére lépése a kibocsátott részvények számát és árát nézve összesen 1,82 milliárd dolláros akciót jelentenek, ami alig marad el a Google egykori, 1,9 milliárdos debütálásától. Igaz, 2004-ben nem is ugyanannyit ért a megközelítőleg azonos összeg. A mikrobogszolgáltató piaci kapitalizációja az induláskori pakett alapján 14,2 milliárd dolláros, ám a tőzsdei kereskedésbe be nem vont részvényekkel együtt ez eléri a 18,1 milliárdot is.

Nyilván hosszú távon fog kiderülni, mennyire áll összhangban a piaci várakozás és az üzleti realitás. A tőzsdére lépés nagyságrendje alapján a Twittert több mint 12-szer annyira értékelték, mint amennyi az idénre várt éves forgalma. Ez egyébként nagyjából megfelel a hasonlóan gyorsan növekedő internetes vállalkozások tőzsdei indulásával: a Facebook 11,6-os szorzóval, a LinkedIn pedig 12,2-vel indult. Ami viszont megkülönbözteti a Twittert a két korábban parkettre lépő közösségi oldaltól, az az aktuális nyereségtermelő képesség, pontosabban annak hiánya.

Pénz beszél

A mikroblogszolgáltató ugyanis az elmúlt években nagyon erőteljesen, gyakorlatilag évente bőven duplázva tudta növelni árbevételét, ám egyelőre ez nem jár együtt a nyereség megjelenésével. A szeptemberben zárt legutóbbi üzleti negyedévben például 64,6 milliós mínuszban állt ez a mutató, ami ráadásul lényegesen rosszabb is, mint az egy évvel korábbi, 21,6 milliós veszteség. A jelenleg bő 230 millió havonta aktív felhasználóval büszkélkedő oldal ráadásul már nem tudja olyan lendülettel bővíteni a twitterezők körét, mint tette azt korábban. A szintén a szeptemberi adatok alapján ugyanis a Twitter már "csak" közel 40 százalékkal bővítette felhasználói számát egy év alatt, miközben 2011-ről 2012-re ez az ütem még 65 százalékos volt.

A Twitternek tehát okosan kell gazdálkodnia a most ölébe hulló pénzzel, és például azt kihasználva, hogy rendkívül magas a szolgáltatását mobil eszközökről elérő felhasználók aránya, gyorsan nem csak hatalmas forgalmú, de nyereséges üzletté kell avanzsálnia. Ez egyébként nem lehetetlen feladat, hiszen a Facebook pontosan ilyen kihívásoknak tudott egyelőre kiválóan megfelelni az elmúlt másfél év során.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.