Látványos képekkel és videókkal próbálnak új felhasználókat toborozni.

A Facebook szárnyal, a Snapchat erőtől duzzad, az Instagram megállíthatatlanul fejlődik. Úgy tűnik, hogy a közösségi megközelítésű szolgáltatások, alkalmazások nem képesek hibázni, sőt, még hely is van új belépők számára. A Twitternek mégsem sikerül az áttörés: a mikroblog szolgáltató csak kínszenvedéssel tudja növelni aktív felhasználói számait, a bevételek sem úgy alakulnak, ahogy szeretnék, és még a CEO-nak is mennie kellett.

Látványosság és azonnaliság

A vezetőség folyamatosan keresi azt az eszközt, vagy funkciót, amivel felpörgethetnék a Twittert. Az eddigi kisebb-nagyobb újításokhoz képest sokkal nagyobb horderejű változás várható a Project Lightning nevű funkciónak köszönhetően, ami még ebben az évben, de közelebbről nem ismert időpontban kerülhet be a funkciók közé. A Lightning fontos eseményekhez, történésekhez kötődő, nagy képekkel és videókkal operáló új elem lenne, ami az appokban, a netes felületen, sőt, akár más alkalmazásokban jelenne meg.

A Twitter applikációban ezt úgy kell elképzelni, hogy egy gomb megnyomásával a felhasználó egy új felületre kerül, ahol éppen futó, vagy hamarosan elkezdődő eseményekkel összefüggő képfolyamok jelennének meg. A fesztiválokon, sporteseményeken, díjkiosztókon kívül itt olyan rendkívüli történések is helyet kapnának, mint egy földrengés, vagy bármilyen jelentős megmozdulás, felvonulás, amiről egy adott időben az átlagosnál több tweet születik.

Látványos fotókkal aktivizálnák a felhasználókat (Kép: Buzzfeed)

Felhasználói oldalról nézve: amint kiválasztjuk valamelyik eseményt, az ahhoz kötődő multimédiás elemek töltenék ki a kijelzőt. A Lightning egyik legfontosabb jellemzője, hogy a képek, videók, vagy élő streamek nem a Twitter fal részeként, hanem különálló, az egész képernyőt pillanatok alatt betöltő látványelemként tűnnének fel, amit egyébként egy szerkesztői gárda válogat ki az elérhető felvételek, vagy Vine videók közül.

A cél természetesen a közösségi érzése fokozása, annak elérése, hogy a felhasználók úgy érezzék, ők is részesei az eseményeknek. Ennek elérése nem is a meglévő felhasználóknál, hanem azoknál fontos, akik még nem regisztráltak, viszont ezzel talán megkaphatják a kezdő lökést a regisztrálás felé. Hogy ez megvalósuljon, a Lightning események akkor és ott is megjelennek, ha az illető nem lépett be a fiókjába, sőt, a beágyazási lehetőség miatt ezek más oldalakon, felületeken is feltűnhetnek és az sem feltétel, hogy kövessük az adott eseményt, vagy felhasználót.

Nehéz a kitörés

A 2013 óta tőzsdére lépett Twitter egyelőre képtelen volt megfelelni a befektetői, tulajdonosi elvárásoknak, és ez lesz az első olyan nagyszabású változtatás, ami segíthet. A Project Lightning elindulását a 2009 óta CEO-ként dolgozó Dick Costolo már nem láthatja testközelből, mert a veszteségek halmozása és a relatív sikertelenség miatt távoznia kellett posztjáról.

A Twitter jellegénél fogva nehezen újul meg, hiszen a 140 karakteres szöveglimit (amit egyébként a közvetlen üzeneteknél nemrég már eltöröltek), a Facebookhoz képest furcsább, kiismerhetetlenebb rendszer nem alkalmas arra, hogy milliárdos tömegeket húzzon be. A kitörés másik gátja, hogy a Twitter mai napig csak szűk rétegek kommunikációs csatornája, még akkor is, ha egyre több ismert politikus (pl. Barack Obama), színész, zenész, vagy akár maga Ferenc pápa csatlakozik a hálózathoz.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.