Alighanem története legkellemetlenebb napján van túl a közösségi hálózat. A Twitter amúgy csalódást keltő számai a kelleténél korábban kiszivárogtak, majd zuhanórepülésbe kezdett az árfolyam.

Rossz híreket, ráadásul rosszkor csiripeltek a verebek tegnap. A Twitter épp negyedéves számait készült kiadni, de egy hiba miatt az eredmények előbb megjelentek. A várakozásoktól elmaradó bevételek aztán hullámvasútba ültették az árfolyamot a még javában aktív tőzsdén.

Saját fegyverükbe dőltek bele

Ironikus módon pont egy tweetben értesült a világ arról, hogy a közösségi hálózat számai idő előtt elérhetők. Egy New York-i pénzügyi adatelemző cégnél szúrták ki, hogy a Twitter részvényeseknek szóló oldalán megjelentek a negyedéves számok, majd a legfontosabb tényeket stílusosan ki is posztolták saját Twitter-csatornájukon.

A vállalati jelentéseket tőzsdezárás után szokták közölni, többek között azért, hogy mindenkinek legyen ideje megismerni a számokat, mielőtt másnap újra megnyitják a kereskedést. Itt azonban a gyorsan kapcsolók sokat kereshettek, hiszen a New York-i tőzsde még bőven aktív volt. A részvényárfolyamok azonnal zuhanni is kezdtek, ami csak azért állt meg 6 százalékos csökkenésnél, mert addigra sikerült felfüggeszteni a kereskedést a cég részvényeivel. Később ismét megindulhatott az adásvétel, a papírok pedig újabb 20 százalékot estek. Nap végére aztán kicsit normalizálódott a helyzet, és "csak" 18 százalékos lett a napi árfolyamesés.

Mint kiderült, ezért a hibáért nem a Twitter a felelős. A cég honlapján a NASDAQ szolgáltatása, a Shareholder.com hibájából jelenhetett meg idejekorán a negyedéves jelentés nem teljesen kész verziója. Az ügy nyilván nem tesz jót a NASDAQ renoméjának, hiszen alig több mint egy fél évvel ezelőtt hasonló módon járt a JPMorgan is.

Nem ezt várták

Az árfolyam zuhanását persze nem lehet a külső hibára fogni, azért már egyértelműen a Twitter a felelős. A legnagyobb riadalmat a bevételek okozták. A forgalom 436 millió dollár lett, ami alaposan elmarad az elemzők által várt 456 milliós szinttől. A befektetői büntetés annak ellenére volt ilyen kemény, hogy amúgy éves összevetésben ez nagyon komoly növekedést jelent. A tavaly ilyenkori számokhoz képest 74 százalékkal tudott többet számlázni a közösségi oldal, ráadásul a dollárerősödés kiszűrésével ez valójában 80 százalékos erősödésnek felel meg. A dinamika tehát megvan, ugyanakkor a nagy növekedés oka a gyenge bázisértékben is kereshető.

Szintén nem okozott osztatlan örömöt a részvényeseknél, hogy a cég a felduzzadt forgalom mellett sem képes egyelőre nyereséget termelni. A nettó veszteség 162 millió dolláros volt a negyedévben. Némi pozitívumként azonban érdemes megemlíteni, hogy az egyszeri tételek kiszűrése után már maradt némi profit. A részvényenkénti 7 centes eredmény ráadásul sokkal jobb, mint az elemzők által várt 4 cent.

A rossz hangulatot tovább erősítették viszont a vállalat vezetőségének éves célszámai, melyeket az első negyedév tényszámai után kénytelenek voltak lefelé módosítani. Az éppen most futó három hónapra pedig 470 és 485 millió dollár közé várják a bevételek, ez pedig szintén mélyen alatta van az elemzői várakozásokban megfogalmazott 537 milliós forgalomnak.

Fejlesztés, felvásárlás, partnerség

A társaságot vezető Dick Costolo ugyanakkor igyekezett megnyugtatni mindenkit. Szerinte nagyon sokat fejlesztettek az elmúlt időszakban, új termékeket, bevételi forrásokat vezettek be, amelyek közül egyik-másik ugyan nem teljesített úgy, ahogy remélték, de még korai lenne pálcát törni felettük.

A közösségi oldalnak két fontos problémát kell megoldania. Az egyik a felhasználói szám bővítése, amely az utóbbi időben nagyon lelassult. A friss jelentés már 302 millió aktív tagról beszél, ami nem rossz eredmény, hiszen sikerült áttörni egy fontos szintet. A felhasználói szám és aktivitás növelésében sokat segíthet a Google-lel kötött februári megállapodás is, amelynek értelmében a Twitter-bejegyzések publikálásuk után azonnal kereshetővé válnak a Google szolgáltatásában.

A bevételi oldalt erősítheti az a szintén Google-partnerség, amelyet a gyorsjelentés keretében hoztak nyilvánosságra. A Twitter májustól csatlakozik a keresőóriás DoubleClick szolgáltatásához, amely a hirdetők számára biztosított kampánymenedzselő platform, és többek között mélyebb betekintést enged a reklámozóknak a kampányok teljesítményébe.

Ugyancsak a hirdetési pénzeket szaporíthatja egy szintén tegnap bejelentett felvásárlás. A Twitter egy nem nyilvános összegért ugyanis magába olvasztja a TellApart vállalkozást. Utóbbi adatelemzéssel, prediktív technológiával igyekszik hatékonyabbá tenni a hirdetéseket, marketingüzeneteket.

A Twitter tehát valóban sokat tesz mind a felhasználók, mind az üzleti partnerek felől érkező igények kielégítésére, de ha ezek a lépések nem érnek be gyorsan, akkor könnyen elképzelhető, hogy Dick Costolo széke sem marad megingathatatlan.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.