Gyorsított tempóban korszerűsíti az Invitel az infrastruktúráját. Idén például eredetileg 120 ezer háztartásba tervezték, ám végül 160 ezerbe sikerült eljuttatni a szélessávú optikai hálózati hozzáférést. A vállalat vezérigazgatóhelyettese, Langsteiner Marianne elmondása szerint az év végére már közel 600 ezer fogyasztót ér el a felhőalapú IPTV-technológia, ami nagyjából a fele a cég szolgáltatási területén lévő háztartásoknak.
Beruházásösztönző adókedvezmény
Az idei beruházás a fogyasztói számot tekintve kétszerese az egy évvel korábbinak. A többletberuházást ösztönözte a kormány júliustól életbe léptetett adókedvezménye, ami a 100 Mbit/s sebességű hálózatok építése kapcsán vehető igénybe.
A vezérigazgatóhelyettes emlékeztetett rá, hogy az elmúlt években számos átalakuláson átment vállalat legutóbb a tévéfókuszú triple play (tévé, telefon, internet) stratégiát hirdette meg. Ezt részben a hazai, részben a nemzetközi piaci felmérésekre alapozta, amelyek azt mutatják, hogy a televíziózás még javában az aranykorát éli. Bár a lineáris, vagyis a hagyományos műsorszóráson alapuló tévézés fokozatosan csökken, de a kutatások szerint még Amerikában is a fizetős tévészolgáltatás az előfizetők kedvenc szórakozása.
Az Invitel saját ügyfelei körében végzett felmérése is ezt a trendet mutatja: a válaszadók több mint a kétharmada hagyományos tévét használ. főként sorozatfüggő, és a sorozatok jóval népszerűbbek, mint a hír- vagy sportműsorok.
Az Invitel része a magyarországi fizetős tévépiac ötösfogatának, előfizetőinek a száma meghaladja a 150 ezret. Részesedése a teljes piacon 4,2 százalék (tavaly 3,9 százalék volt), a vezetékes televíziózásban pedig 6,3 százalék (tavaly 5,6 százalék).
Egyelőre nem lesz saját márkás OTT-szolgáltatása
Mindezekkel együtt Magyarországon is terjed az internetes (over-the-top – OTT) tartalomfogyasztás. Az Invitel is gondolkodik a piacra lépésen, de mint Langsteiner fogalmazott: "még nem látjuk a valós igényt a saját márkás OTT-szolgáltatás beindítására." A hálózat korszerűsítése azonban már ezt a jövőbeni célt is szolgálja, mivel az OTT-piac minden korábbinál jobb minőségű és még nagyobb sávszélességű infrastruktúrát igényel.
Az Invitel beruházásai egyelőre saját erőforrásból valósulnak meg, de gőzerővel dolgoznak a Digitális Magyarország program keretében meghirdetett pályázatokon is. Ezekkel valósítható meg az internet kiépítése az országnak azokon a területein, ahol az üzletileg nem érné meg. Az Invitel szolgáltatási területén 156 ezer ilyen "fehér" háztartás található.
A fogyasztói szokások átalakulásáról Iski István marketingigazgató beszélt. Elmondta, hogy a cég saját kutatásai azt igazolják, hogy a fogyasztók egyre jobban igénylik a személyre szabott szolgáltatásokat. Növekszik a többes szolgáltatásokra előfizetők aránya: az optikai hálózatba kötött ügyfelek 65 százaléka már mindhárom szolgáltatásra előfizet. A lineáris tévészolgáltatásában jelenleg 165 tévé- és rádiócsatorna érhető el, a HD adások száma pedig idén elérte a 28-at, amivel a hazai szolgáltatók közötti versenyben az Invitel piacvezetővé vált.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak