Egy rendkívül profi kisfilmben elképzelték, miként néz majd ki életünk, ha a kiterjesztett valóság kiteljesedik. Lehangoló képsorok következnek.

Az augmented reality nem a jövő, hanem a jelen technológiája, csak még nem volt idő összeállnia egy nagy egésszé. Egy tehetséges designer, filmkészítő azonban kigondolta és egy kisfilmben be is mutatja, szerinte milyen lesz az, ha szinten minden valós dologra digitális cimke kerül.

Kockázatok és mellékhatások

Keiichi Matsuda a Kickstarteren kalapozott össze közel 30 ezer fontot a Hyper-Reality elnevezésű projektre. A hatperces videóban egy átlagos negyvenes hölgy mindennapjába nyerünk betekintést, akit folyamatosan bombáznak a való világra rávetített digitális ajánlatok, üzenetek, riasztások.

Az augmented reality mellett bőséges teret kap a gamification is. Játékos elemekkel igyekszik fenntartani az érdeklődést és az aktivitást a munkaközvetítőtől kezdve a busztársaságon át a szupermarketig minden gazdasági szereplő. Közben reklámok, figyelmeztető, tájékoztató üzenetek, grafikák öntenek le mindent olyan szinten, hogy a valóság elemeit már alig látja az ember.  


A kisfilm egy összeomlással egybekötött csattanóval zárul, a történet szereplője pedig tiszta lappal vághat neki új digitális életének, immár első szintű katolikusként.

Elképzelhetetlen?

Az erős kritikai éllel megrendezett videó talán itt-ott túlzásnak tűnhet, ám ha valami, a technológia fejlődése biztosan nem lesz gátja egy ilyen irányú fejlődésnek. A legnagyobb vállalatok egymás vállán taposva igyekeznek jó pozíciót fogni a szép profittal kecsegtető, most éledező szegmensben. Gyakorlati megvalósításban már több ötletes példát láttunk arra, miként lehet a közterületi reklámokat feldobni, vagy említhető a Microsoft egyelőre csak koncepció szintjén létező ötlete a sportközvetítések felturbózására

Ezek tükrében annyira nem is tűnik földtől elrugaszkodottnak a Hyper-Reality túlinformált, digitálisan fojtogató világa. Elvégre azt is kevesen gondolták egy évtizeddel ezelőtt, hogy manapaság egy seregnyi ember tölt órákat naponta azzal, hogy sosem látott egykori osztálytársak, köszönésre sem méltatott szomszédok bejegyzéseit böngésszék.

Cloud & big data

A Temuról szólt az első negyedév a hazai e-kereskedelemben

A hazánkban alig több mint fél éve megjelent kínai webshop mellett nehéz labdába rúgni a magyar kereskedőknek - derül ki egy ma közzétett kutatásból.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.