Az elmúlt napokban, hetekben több szép példáját is láttuk annak, hogyan lehet egy technológiai újítást a mindennapok gyakorlatába ágyazni. Az alábbi videók mindegyike hirdetés, ami egy nehéz műfaj, hiszen az emberek olyan sokat és sokféle helyről kapnak ebből, hogy legjobb esetben is maximum az érdektelen semlegesség állapotából indulhat ki a reklámozó. A kiterjesztett valóság ötletes bevonásával például még a metró- vagy buszmegálló fásult közönségét is fel lehet lelkesíteni.
A filmvászonról a valóságba
Az angol augmented reality (AR) gyűjtőfogalom lényege a valóság kiterjesztése, melyre korábban inkább csak sci-fi mozikban láthattunk példát. Az AR segítségével a világban szétnézve, tereptárgyakat, épületeket, embereket látunk, amihez azonban pluszinformációkat kaphat a szemlélődő. Ezt megtehetjük már akár egy szemüvegen, akár egy táblagépen keresztül, de mint az alábbi videókon látható, egy köztéri reklámfelületet is alaposan meg lehet bolondítani.
A svéd metróban elhelyezett szépségápolási kampányban szigorúan véve nem is teljesen AR-es megoldás, hiszen mindössze annyi történt, hogy a szerelvény érkezését szenzorokkal érzékelő hirdetőtábla pontosan megfelelő időben játssza be azt a jelenetet, amikor a modell haját összeborzolja a széllöket. A hatás így is meggyőző.
Sokkal összetettebb a Pepsi londoni megoldása. Itt egy buszmegállóban szereltek fel egy olyan, kamerával ellátott oldalfalat, amelyre különböző vicces történéseket "montíroznak" valós időben. Személyes kedvencünk a föld alól megjelenő óriás csáp, amely magához ránt egy szerencsétlen járókelőt.
Remléljük, hamarosan itthon is hasonló élményekben lehet részük a BKV menetrendszerinti járatára váró utasoknak.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak