Legalábbis akkor, ha a sakkhoz egyáltalán nem köthető CHESS rendszert bevezetik a kulturális kiállítások felturbózására.

Pár nap múlva, a brüsszeli Innovációs Kongresszuson mutatják be azt a több nemzet közreműködésével kifejlesztett technológiát, amellyel a múzeumlátogatók mobileszközeik segítségével egyedi, személyes élménnyé tehetik múzeumlátogatásukat.

Az európai akadémiai, ipari és kulturális szervezetekből álló konzorcium uniós forrásokra támaszkodva készítette el a rendszert, amellyel a látogatók a múzeumi weboldalak által biztosított tartalmak segítségével személyre szabott, interaktív útvonalat hozhatnak létre. A projekt témájához nem kifejezetten kapcsolódó elnevezés (CHESS) az igen hosszú és meglehetősen erőltetett Cultural Heritage Experiences through Socio-personal interactions and Storytelling (kulturális örökség megtapasztalása szociális-személyes interakciók és történetmesélés révén) kifejezésből származik. Ez egyben annak az alkalmazásnak is a neve, amelyet okostelefonokra, táblagépekre telepítve a látogatók extra információkkal, élményekkel lehetnek gazdagabbak a nekik kedves témákban.

Személyre szabott tárlat extrákkal

A felhasználók a CHESS rendszerében a múzemlátogatás előtt - akár otthonról is - megadhatják, milyen témák érdeklik, valamint arra is van lehetőség, hogy az alkalmazás a látogató közösségi adatai alapján finomítsa a beállításokat. A múzeumok ezekre az adatokra építve személyre szabott, alternatívákat tartalmazó, dinamikus látogatói útvonalakat ajánlhatnak, amelyet gazdag multimédiás tartalommal. A múzeumlátogatónak pedig csak el kell indítania a digitális tárlatvezetést, amely a preferenciáknak leginkább megfelelő útvonalon kalauzolja végig az embert.

A hagyományos múzeumi tárlatvezetésekkel szemben a CHESS alkalmazás minden felhasználónak személyre szabott történetet mesél, és a kiállítás legfontosabb műveit helyezi előtérbe a felhasználó érdeklődésének és hangulatának megfelelő részletességgel. A történetek bővíthetők multimédiás tartalmakkal, 3D-s és kiterjesztett valóságot megjelenítő játékokkal, illetve néhány esetben "beszélő tárgyak" is biztatják a látogatót interakcióra. A lehetőségekre egy példa a nyitóképen is látható antik szobor, amely a tablet képernyőjén már színesben jelenik meg. 

A CHESS terméket hat hónapon keresztül tesztelték az athéni Akropolisz Múzeum kiállításain és Toulouse-ban a Cite de l'Espace Museum-ban, de a széles körű éles bevezetésre várhatóan még két évet kell várni. A technológia a francia Diginext, az Athéni Nemzeti Kapodisztrián Egyetem, a Nottinghami Egyetem, a német Fraunhofer Institute for Computer Graphics, a francia Real Fusio, az Akropolisz Múzeum és a Cité de l'espace együttműködésének eredménye.

Konzumer tech

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.