A szakma és a közönség annyira szeretné, ha az Apple végre megrázná magát és valami egészen újba kezdene, hogy ezért akár teóriákat is gyárt a cég jövőjét illetően. Szinte minden hónapra jut egy tipp a következő nagy üzlettel kapcsolatban, amit gyakran az üzleti partnerek is csak erősítenek. Az Apple forradalmasítja a televíziózást, az Apple beszáll az elektromos/önjáró autók gyártásába, az Apple drónokat fog készíteni – csak néhány az elmúlt évek tippjeiből.
A Business Insider ezen a vonalon haladva meg van győződve arról, hogy az Apple következő nagy lépése a kiterjesztett valóság (AR), vagy a virtuális valóság (VR), esetleg ezek kombinálása lesz. A lap összeszedte, hogy mely jelek mutatnak ebbe az irányba, amelyek így valóban azt sugallják, hogy az Apple komolyan foglalkozik az emlegetett területekkel.
"Apróbb" bevásárlások
Az Apple a Google mellett a másik nagy cég felvásárló, és ha jobban megnézzük az utóbbi évek üzleteit, akkor erősen kirajzolódik egy bizonyos vonal. Tavaly májusban a német Metaio volt az „áldozat”, hiszen annak megvásárlása után a vállalkozás be is szüntette a tevékenységét. A mellékelt videó is jól mutatja, hogy a fő profilt a mobil eszközökre fejlesztett AR alkalmazások képezték, amelyekre az Apple-nek valamiért szükséges volt.
Szintén 2015-höz kötődik a FaceShift megszerzése, ami már kicsit lazább szálakkal kötődik ugyan pl. a virtuális valósághoz, de ugyanígy az Apple jelenlegi tevékenységéhez is. A FaceShift egy olyan eljárást dolgozott ki, amellyel valós időben képesek az emberi arc mozgását, változását modellezni, és digitalizálni. A Star Wars legújabb részében is használt technológia bravúros dolgokra alkalmazható, kérdés, hogy az Apple mire fogja bevetni.
A legárulkodóbb mozzanat két évvel ezelőtt történt, Tim Cook csapata ekkor szerezte meg magának az izraeli illetőségű PrimeSense-t. Ez a cég arról volt nevezetes, hogy az általuk kifejlesztett, mozgásérzékelésre épülő technológia került be az Xbox 360-hoz mellékelt Kinect kamerákba. Ez szintén arra utal, hogy a mozgással, illetve a gesztussal való vezérlés fontos szerepet játszhat az Apple fejlesztéseiben.
Van itt még pár dolog
Mit érnének ezek a törekvések persze a megfelelő szakemberek nélkül? Ha a kellő tudásra van szükség, az Apple nem szívbajos, megszerzi, akire szüksége van. Így tett Nick Thompson esetében is, akit szintén még 2015 augusztusában hozott el a Microsofttól. A lépés azért tűnik fontosnak, mert Thompson több mint két évig a redmondiak HoloLens projektjén dolgozott, ahol főleg az audio területért volt felelős.
Az, hogy a nagyvállalatok szabadalmakat jegyeztetnek be, önmagában nem sokat jelentenek, de a fentiek tükrében egy mégis van, amit érdemes kiemelni. A vállalat már 2015 februárjában fontosnak tartotta, hogy levédjen egy olyan, iPhone-nal használható VR szemüveget, amilyenen a Samsung, az Oculus, vagy a piac többi szereplője is aktívan dolgozik.
A gyűjtés alapján akár 100%-ig biztosak lehetünk abban, hogy az Apple pár hónap múlva kijön a saját VR megoldásával, de ne tegyük. Köztudott, hogy a cég az őt érdeklő technológiák elemzését, kutatását minden esetben teljes erőbedobással végzi és a hatalmas mennyiségű pénz elköltése után sem biztos, hogy belevág az adott területbe. Ettől függetlenül az átlagosnál nagyobb esély van arra, hogy az Apple következő nagy dobása mégis a virtuális, vagy kiterjesztett valóság területéről érkezzen.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak