Az Apple és a Tesla elméletileg nem konkurensei egymásnak, a háttérben mégis óriási harc dúl közöttük. A leginkább elektromos autóiról ismert Tesla vezetője, Elon Musk már éve elején elismerte és jelezte, hogy meglehetősen nagy az érdeklődés a szakemberei iránt, ami mostanra odáig erősödött, hogy az épen futó fejlesztések is veszélybe kerültek.
Adj király mérnököt!
Az Appleinsider megbízható forrásokra hivatkozva azt állítja, hogy a mérnökök elvándorlása „nagy hatással” van Model X (lásd: nyitókép) fejlesztésére, aminek a piacra dobását már eddig is többször el kellett halasztania a vezetőségnek. Állítólag a tömegpiacra szánt, és várhatóan 2017 végén megjelenő Model 3 kapcsán is hasonló helyzet alakult ki: a munkaerő elvándorlása miatt e modell sorsa is bizonytalanná vált.
Az Apple agresszív toborzási folyamatára már februárban fény derült, amikor Musk saját maga közölte, hogy a cupertinói cég 250 ezer dolláros bónuszokkal próbálja elcsábítania a munkaerőt. A Tesla CEO-ja akkor magabiztosan azt állította, hogy csak kevés esetben jött össze az átigazolás, ugyanakkor egyéb források azt sugallták, hogy a Tesla alkalmazattok számára túlságosan is csábító a lehetőség, amivel rendre élnek is.
Elon Musk: egyre nagyobb a nyomás (Fotó: Businessinsider)
Mindez csak a történet felső rétegét alkotja, hiszen felmerül a kérdés: miért kellenek az Apple-nek ennyire ezek az emberek? Az egyik elmélet szerint Cook csapata tovább sem tett le arról, hogy beszálljon az autógyártásba, de legalábbis fut egy projekt, ami ezzel a területtel foglalkozik. A „Project Titan” elnevezésű programon a hírek szerint 1000 munkatárs dogozik, akiknek jelentős része a Teslától érkezett.
Erősödő autó elmélet
Az autóipar, illetve az azzal összefüggő technológiák emlegetése nem most kezdődött, már ez év elején több tipp látott napvilágot azzal kapcsolatban, hogy az Apple élénken érdeklődik az autók iránt. A Titan projekt pontos célját egyelőre nem lehet tudni, de a volumenből és a program szakember igényéből kiindulva megkockáztatható, hogy már nem kísérletezésről van szó.
Végül a két cég közötti izmozás sokak szerint jelentheti azt is, hogy az Apple szemet vetett a Teslára. Musk eddig mindig úgy nyilatkozott, hogy ennek csekély az esélye, valamint az Apple is csak nagyon ritkán ad ki nagyobb összeget egy cég megvásárlásáért – szakértők úgy látják, hogy a Beats megvétele is egy kivételes eset volt. Végül az is gyengíti valamelyest ezt a teóriát, hogy a Tesla az autógyártással összefüggő összes szabadalmát közkinccsé tette, így most már valóban csak a szakértelem megszerzése a kérdés – ami jelenleg is zajlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak