A mobilpiac kétpólusúvá válása már szitokszóként kering a levegőben, de akkor sem kerülhető ki az a trend, mely szerint az Apple és a Samsung az egyeduralkodó az okostelefonok területén. A két gyártónak van egy külön küzdőtere, ami legalább annyira, ha nem értékesebb zsákmány, mint a világ összes többi területe: ez pedig Kína. Ezzel párhuzamosan a kínai gyártók is egyre agresszívebben törik le az árakat és mutatják be, hogyan lehet kiemelkedő minőségű, egyedi megoldásokat hozó, de megfizethető készülékeket letenni az asztalra. Most ezek közül mutatunk be hármat.
A 2K az új full HD
Van a kínai iparnak egy olyan szegmense, ahol nem filléres, rossz minőségű műanyagból készült termékek, hanem igényes, sőt, esetenként a világ előtt járó mobilok születnek. A Samsung Galaxy S5-ről szóló cikkünkben már említést tettünk a Vivo Xplay 3S-ról, amit hivatalosan is bejelentettek, és több figyelemreméltó képességgel rendelkezik. Ilyen pl. az első 2K felbontású, azaz 2560 × 1440 pixeles, 6 colos kijelző, ami egyedülálló egyelőre a világon, és az sem mindennapi, hogy ezek a paraméterek 490 ppi képpontsűrűséget adnak a telefonnak.
Vivo Xplay 3S
Azért a 2,3 Ghz-es, négymagos Snapdragon 800 processzor, a 3 GB RAM, a 32 gigás tárhely, a 3200 mAh-s akku, és az ehhez párosuló 172 grammos tömeg is olyan tulajdonságok, amelyek kiemelik az átlag közül. A Vivo az ujjlenyomat-olvasó divatot is lekövette, vagyis a hátlapon, a 13 megapixeles kamera alatt egy ilyen szenzor is megtalálható. A Vivo Xplay 3S fejlesztői legalább ennyi energiát öltek az Androidra épülő Funtouch OS-be, ami színes, látványos, és elsősorban gesztusvezérlésen alapszik. A mobil egyelőre csak Kínában érhető el 3500 jüanért (kb. 126 ezer Ft), de a cég képviselői szerint jövőre a tengerentúlon is megjelennének a készülékkel.
Az Oppo már hozzánk is szállít
Míg a Vivo kevésbé ismert Európában, addig az Oppo neve az elmúlt egy évben gyakran megjelent a híradásokban. Ennek is az az egyszerű oka, hogy a gyártó megfizethető áron nyújt az átlagosnál jobb, és a szokásostól eltérő funkciókat, szolgáltatásokat. A Find 5 modellről mi is beszámoltunk, de azóta bejelentették az N1-es készüléket, ami egy speciális, forgatható kamerával rendelkezik, amit a szituációtól, illetve témától függően tekergethetünk a kívánt irányba.
Oppo R1
Igen nagy irammal pörgeti ki a termékeket az Oppo, mert hamarosan várható az új, R1-es mobil, amit szintén fém kerettel látnak el, de az egyetlen megjelent, hivatalos fotó szerint ehhez egy üveg hátlap is társul. A várhatóan négymagos CPU-val, 5 colos, 720p felbontású kijelzővel szerelt készülék csak 2014-ben jelenik meg, viszont a gyakorlat szerint ezt is meg lehet vásárolni akár Magyarországról is. A gyártó erre a célra fenntartott oldalán a 16 gigás, fehér Find 5 90 ezer forintnak megfelelő euróért, az N1 pedig kb. 132 ezer Ft-ért rendelhető meg.
Mindenki az Apple babérjaira hajt
A Meizu valószínűleg a legismertebb olyan kínai mobilmárka, amit már sokan, sokszor szerettek volna hazánkban forgalmazni, de ez egyszer sem történt meg. A Meizu pár évvel ezelőtt egy alaposan átdolgozott Windows Mobile rendszerrel próbálkozott, de 2011 óta átálltak Androidra, ahogy az összes többi, ismertebb kínai gyártó tette. A legutóbbi bejelentésükre szeptember elején került sor: bemutatkozott az MX 3-as modell, ami 5,1 colos, 1080 × 1800 pixel felbontású kijelzővel, 8 megapixeles kamerával, négymagos,1,6 Ghz-es, négymagos processzorral igyekszik felvenni a versenyt az egyre sűrűbb mezőnnyel.
Meizu MX 3
Az átdolgozott Androidot itt Flyme OS-nek hívják, aminek a színhasználata, grafikai megoldásai látványosan hasonlítanak az Apple iOS 7-re, ami ugyanígy elmondható egyébként a készülékek külalakjára is. A Meizu képviselői a termék prezentációja során egy pillanatig sem titkolták, hogy az iPhone a nagy ellenfél, mivel az Apple a China Mobile-al kötött megállapodás miatt most már akadályok nélkül megjelenhet a kínai piacon. Többek között erre születhetett meg válaszul a Meizu sajtóbejelentése, mely szerint a cég 2014-ben nagy tervekkel és reményekkel szeretne megjelenni az USA-ban.
Nagy a készülődés tehát a kínai gyártók részéről, akik előtt azért igen komoly leküzdendő akadályok tornyosulnak. A boldoguláshoz feltétlenül szükség lesz az operátorokkal való megállapodás, amivel az amerikai piacon enélkül igen nehéz boldogulni. Az USA-beli vásárlók nem vásárolnak tömegesen webshopból független készüléket, ez az üzleti modell legfeljebb Európában képzelhető el, de itt sem fog óriási eredményeket hozni. Ennek ellenére érdemes figyelni az egyelőre kevésbé ismert, de érdekes készülékeket gyártó kínai vállatokat, akik ambiciózusak, költséghatékonyak és idővel talán képesek lesznek átrendezni a jelenleg mozdulatlannak tűnő piacot.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak