Végigböngésztük a StatCounter év végi adatait, hogy kiderítsük, amit eddig is tudtunk.

Az okostelefon-piacot egy ideje már két operációs rendszer uralja, hiszen az Androidon és az iOS-en kívül már az is a jelentéktelenségbe süllyedt, amelyiket egyáltalán fejlesztik még. A StatCounter szerint ennek az évnek már úgy futottunk neki, hogy az Android 73,54 százalékon, az iOS pedig 19,91 százalékon állt világszerte, vagyis az összes többi mobil OS együttesen sem éri el a 7 százalékot – különösen, hogy a StatCounter az összes eszköz 3,54 százalékát nem is volt képes azonosítani.

A két rendszer helyzete nyilván a márkák versenyét is meghatározza, amennyiben az iOS egy az egyben megfeleltethető az Apple-nek. Az androidos felhasználókon sok gyártó kénytelen osztozni egymással, ami idehaza 2017 közepén az összes készülék 87-88 százalékát jelentette – az IDC akkori becslése szerint az iOS 12-13 százalékon állt, bár enyhe növekedést mutatott. (A nem is olyan régen még 10 százalék körüli jelenléttel rendelkező mobil Windows viszont mára teljesen kipusztult.)

Nálunk a Samsung uralkodik

A StatCounter által gyűjtött decemberi adatok alapján Magyarországon is a Samsung a legnépszerűbb okostelefon-márka 32,5 százalékkal. Bár a dél-koreai márka éppen egy kisebb lejtőn van, részesedése már több mint egy éve folyamatosan 32 százalék fölött áll. A Huawei 15,82 százalékkal a második, a harmadik pedig az Apple 13,26 százalékkal. A két gyártó a múlt év tavaszán cserélt helyet egymással a dobogón, és azóta a köztük lévő különbség nagyjából be is állt a mostani 2,5 százalékpontra.

 

Okostelefon-gyártók piaci részesedése Magyarországon 2017 végén
Infogram


A mezőny az alsó házban besűrűsödik: ezek szerint Nokiákat a felhasználók 3,62 százaléka hord a zsebében, ezt az LG követi 3,47 százalékkal. A Lenovo 2,77 százalékon, a Xiaomi 2,62 százalékon, a Sony (illetve Sony Ericsson) 2,31 százalékon, a QMobile pedig 1,79 százalékon áll. Ez a statisztika persze csak az arányokk szempontjából érdekes, hiszen a készülékek 12,45 százaléka a "nem azonosított" kategóriába esik, ami elég nagy szelet ahhoz, hogy némileg megkavarja a fenti arányokat.

Az eladások darabszámát tekintve is Samsung-Huawei-Apple a sorrend – a Canalys adatai szerint a legnagyobb harc az alsóházban zajlik, ahol a sorrend negyedévről negyedévre változik az LG, a Sony és a Lenovo (illetve a Lenovo tulajdonába került Motorola márka) között. Kelet-európai régiós szinten a Xiaomi is offenzívába kezdett, és tavaly már a negyedik helyre kapaszkodott fel.

Az átlag európai is samsungozik

Kissé távolabbra tekintve, a StatCounter európai adatairól szólva lényeges különbség az Apple jóval erősebb jelenléte. A régióban a Samsung 33,85 százalékon áll, ami nagyjából megfelel a magyarországi részesedésnek. Az Apple viszont 29,27 százalékot jegyez, vagyis nem sokkal marad le az első helyről; a Huawei részesedését 11,83 százalékosra teszik, az LG 4,1 százalékon van, a többieknek pedig a magyarországihoz hasonló 1-2-3 százalékokkal kell beérniük.

Itt már érdemes figyelembe venni, hogy nem azonosíthatónak csak az összes készülék 2,98 százaléka minősült, vagyis a fenti adatok sokkal jobban tükrözik a tényleges arányokat. Az európai átlag egyébként meglehetősen nagy különbségekből jön össze: a Kantar Worldpanel szerint az iOS és az iPhone részesedése az Egyesült Királyságban szinte partiban van a teljes androidos mezőnnyel (43-57 százalék), míg a spanyoloknál például 87-13 arányban a Google rendszere vezet, és a domináns márka ennek megfelelően a telepített bázist és az új eladásokat figyelembe véve is a Samsung.

A teljes globális piacot tekintve a StatCounter a Samsungot 31,65 százalékra, míg az Apple-t 19,91 százalékra méri, őket a Huawei és a Xiaomi követi valamivel 5-5 százalék alatt. A sorrendre a legutóbbi negyedéves eladások is reflektálnak, bár az arányok az új megjelenésekkel mindig eltolódnak kissé: az IDC becslése alapján 2017 utolsó három hónapjában a szállítások 23,3 százaléka volt a Samsungé, az Apple 14,7 százalékot szerzett, őket pedig sorra követik a kínai márkák, élen a 10 százalékos Huawei-jel.

Mobilitás

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.