A Weibo valóban meglépi, nem csak fontolgatja a karakterkorlát eltörlését.

A Twitter látványos szenvedése és útkeresése végül abban eszkalálódott, hogy a cég fontolóra vette az ikonikus, 140 karakteres limit eltörlését. Ezzel egy olyan tulajdonságot vennének a saját szolgáltatásuktól, ami a kezdetektől fogva meghatározza azt, nem véletlen, hogy hatalmas felháborodás és értetlenség fogadta a dolog felvetését.

Eltűnik a legfontosabb korlát

Van azonban olyan szereplő, ahol nem különösebben problémáznak egy ilyen típusú változtatáson. A Twitter kínai megfelelőjének és nagy riválisának tartott Weibo hivatalosan is bejelentette, hogy meglépi a 140 kínai karakterben megszabott limit feloldását és a felhasználók hamarosan maximum 2000 karakteres bejegyzéseket is írhatnak a felületen.

Az új szabály elsőként csak kisebb körben, az úgynevezett VIP tagok számára kelne életre január 28-án, ami után egy hónappal a teljes, 500 milliós felhasználói tábornak elérhetővé tennék. Technológiai szempontból a Weibo nem sokat vacakolt a megvalósítással: ha valaki meghaladná az eddigi 140-es limitet, a bejegyzés ezt meghaladó részéhez egy kattintással juthat hozzá, vagyis alaphelyzetben nem fogják giga méretű irományok elfoglalni a Weibo oldalát.

A cég saját felmérései szerint a portálon megjelenő bejegyzések mindössze 10 százaléka haladja meg a 120 kínai karaktert. A vezetőség szerint azért van mégis szükség a bőbeszédűek támogatására, hogy ezzel több lehetőséget biztosítsanak és javítsák a felhasználói élményt. A marketing szagú érvelés mögött azonban a szakértők szerint sokkal inkább arról van szó, hogy ezzel is nyomást helyezzenek a nyugati riválisra, a Twitterre.

Már csak ez hiányzott

Amelynek egyébként is bőven megvan a saját baja. A felhasználói szám már hosszú hónapok óta csökkenő tendenciát mutat, ugyanez mondható el a részvények mozgásáról, a pénzügyi eredményekről meg nem is beszélve. A Twitter kétségbeesve keresi a megoldást, több új funkciót, szolgáltatást is bevezettek kb. egy év alatt, ez mégsem volt elég ahhoz, hogy megfordítsák a tendenciákat.

A Weibo 2009-ces indulása óta ezzel szemben folyamatos növekedésben van. Jelenleg 500 millió, jellemzően kínai felhasználója van, és Kínán belül elsősorban a szintén helyi WeChat számít az első számú konkurenciájának. A szolgáltatás kedvelt helyszíne a kínai politikát, gazdaságot, közügyeket érintő vitáknak, eszmecseréknek, amit a felhasználók relatív nagy szabadsággal tehetnek meg még úgy is, hogy utóbbi időben a kínai kormány egyre nagyobb szigorral Lép fel a nem kívánatos bejegyzések ellen.

Piaci hírek

Türelem, nemsokára megvehetjük Edward Snowden iPhone-tokját

Nem lennénk az NSA vagy az ilyen-olyan háttérhatalmak helyében, amikor jövőre a boltokba kerül a lehallgatási botrány főszereplője által tervezett lehallgatás-ellenes kiegészítő.
 
Hirdetés

Látogatás az Aruba Cloud arezzói adatközpontjában

Így néz ki egy modern felhős adatközpont belülről.

Rengeteg a szenzor és a mérési információ, melyek összegzése és értelmezése megoldandó feladatként tornyosul az adatközpontot üzemeltetők fölé.

a melléklet támogatója
az APC by Schneider Electric

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.