A Weibo valóban meglépi, nem csak fontolgatja a karakterkorlát eltörlését.

A Twitter látványos szenvedése és útkeresése végül abban eszkalálódott, hogy a cég fontolóra vette az ikonikus, 140 karakteres limit eltörlését. Ezzel egy olyan tulajdonságot vennének a saját szolgáltatásuktól, ami a kezdetektől fogva meghatározza azt, nem véletlen, hogy hatalmas felháborodás és értetlenség fogadta a dolog felvetését.

Eltűnik a legfontosabb korlát

Van azonban olyan szereplő, ahol nem különösebben problémáznak egy ilyen típusú változtatáson. A Twitter kínai megfelelőjének és nagy riválisának tartott Weibo hivatalosan is bejelentette, hogy meglépi a 140 kínai karakterben megszabott limit feloldását és a felhasználók hamarosan maximum 2000 karakteres bejegyzéseket is írhatnak a felületen.

Az új szabály elsőként csak kisebb körben, az úgynevezett VIP tagok számára kelne életre január 28-án, ami után egy hónappal a teljes, 500 milliós felhasználói tábornak elérhetővé tennék. Technológiai szempontból a Weibo nem sokat vacakolt a megvalósítással: ha valaki meghaladná az eddigi 140-es limitet, a bejegyzés ezt meghaladó részéhez egy kattintással juthat hozzá, vagyis alaphelyzetben nem fogják giga méretű irományok elfoglalni a Weibo oldalát.

A cég saját felmérései szerint a portálon megjelenő bejegyzések mindössze 10 százaléka haladja meg a 120 kínai karaktert. A vezetőség szerint azért van mégis szükség a bőbeszédűek támogatására, hogy ezzel több lehetőséget biztosítsanak és javítsák a felhasználói élményt. A marketing szagú érvelés mögött azonban a szakértők szerint sokkal inkább arról van szó, hogy ezzel is nyomást helyezzenek a nyugati riválisra, a Twitterre.

Már csak ez hiányzott

Amelynek egyébként is bőven megvan a saját baja. A felhasználói szám már hosszú hónapok óta csökkenő tendenciát mutat, ugyanez mondható el a részvények mozgásáról, a pénzügyi eredményekről meg nem is beszélve. A Twitter kétségbeesve keresi a megoldást, több új funkciót, szolgáltatást is bevezettek kb. egy év alatt, ez mégsem volt elég ahhoz, hogy megfordítsák a tendenciákat.

A Weibo 2009-ces indulása óta ezzel szemben folyamatos növekedésben van. Jelenleg 500 millió, jellemzően kínai felhasználója van, és Kínán belül elsősorban a szintén helyi WeChat számít az első számú konkurenciájának. A szolgáltatás kedvelt helyszíne a kínai politikát, gazdaságot, közügyeket érintő vitáknak, eszmecseréknek, amit a felhasználók relatív nagy szabadsággal tehetnek meg még úgy is, hogy utóbbi időben a kínai kormány egyre nagyobb szigorral Lép fel a nem kívánatos bejegyzések ellen.

Piaci hírek

Ezt a telefont trendi karkötőként is használhatja

Már ha lesz belőle színes kijelzős változat. Egyelőre a monokróm e-ink kijelzős változat piacra dobását tervezi egy még ismeretlen kínai startup.
 
Hirdetés

Látogatás az Aruba Cloud arezzói adatközpontjában

Így néz ki egy modern felhős adatközpont belülről.

Az elmúlt fél évszázadban sorra érték a kihívások a platformot, népszerűsége azonban továbbra is töretlen. Utánajártunk az okoknak.

a melléklet támogatója az InterComputer

Hirdetés

Hogyan segíti a DCIM a CIO-k munkáját?

Az adatközponti infrastruktúramenedzsment (DCIM) rendszerek sokan szerint az üzemeltetéssel foglalkozó szakemberek munkáját könnyítik meg, pedig a CIO-k, közép- és felső vezetők számára is hasznos funkciókat és információkat kínálnak.

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.