Hivatalosan a februári barcelonai mobil világkonferencián mutatták be a kínai TCL-lel társult francia Alcatel IDOL 4 készülékcsaládját. Az okostelefon egy virtuális szemüveggel együtt árulják jövő héttől Magyarországon. Kártyafüggetlen változata 90 ezer forintba kerül majd. A szolgáltatók közül egyelőre a Vodafone forgalmazza, de tárgyalnak a többiekkel is. Az eszközhöz saját fejlesztésű virtuális valóság (VR) tartalmakat is mellékelt a gyártó, amelyek a VR Store menüpontból érhetők el.
A Z generáció már kezdene valamit a VR-rel
A VR-tartalom igen fontos a hasonló készülékek jövője szempontjából, ugyanis a virtuális valóság egyre fontosabb szerepet tölt be a fiatalok médiafogyasztási szokásaiban – mondta a budapesti bejelentésen Parádi Attila, az Alcatel regionális menedzsere.
A cég nem bízta véletlenre az árukapcsolást. A Kutatócentrumot bízta meg egy felméréssel a Z generáció (16-25 évesek) körében. Arra voltak kíváncsiak, hogy mennyire mozognak már otthonosan ebben a világban a fiatalok.
A kutatás szerint a fiatalok tudatában vannak, annak, mit is jelent a virtuális valóság. A megkérdezetteknek ugyanis csupán a 3 százaléka nem tudott arra a kérdésre válaszolni, hogy mit jelent számukra a VR. A vizsgált korosztály közel ötödének pedig már személyes tapasztalata is volt a VR szemüveggel kapcsolatban, és ők szívesen átélnék újra az élményt. A válaszadók 54 százaléka tartja hasznosnak az virtuális valóság megjelenítését lehetővé tevő eszközöket – általában azok értékelik hasznosabbnak, akik már kipróbálták vagy nyitottabbak a technikai újításokra. Mindössze a válaszadók 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy számára felesleges a VR.
Hol a megfelelő tartalom?
Emlékeztetőül, az első virtuális valóság rendszer, a "Damoklész kardja", melynek alapeszköze egy kijelzőt tartalmazó sisak volt, 1968-ban készült el, a Harvard Egyetemen építette meg Ivan Suttherland professzor a diákjaival. Az úttörő technológiát a kilencvenes években főleg katonai célokra és ipari fejlesztésekhez használták, mert a hozzá használt drága célszámítógépek miatt a VR csak kevesek kiváltsága lehetett.
Az okostelefonok viszont elérhető közelségbe hozzák a technológiát, miniatürizált formában minden lényeges összetevő megvan bennük a virtuális valóság előállításához: vannak bennük mozgásérzékelő szenzorok, 3D-s grafikai tudás, kijelzőjük pedig alkalmas virtuális környezet megjelenítésére. A technológia azonban egyelőre kellő mennyiségű és értelmes tartalom híján ma még gyerekcipőben jár.
Pedig jó néhány éve kísérleteznek azzal a gyártók, hogy kombinálják az okostelefonokat a VR-rel. A Samsung Gear VR-jét márom három éve ki tudtuk próbálni, legutóbb pedig az LG próbálkozásáról számoltunk be, ám egyelőre egyik gyártó sem tudott áttörést elérni.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak