230 millió dollárt fizetnek a Polyvore internetes divatportálért.

Újabb felvásárlással szélesíti Marissa Mayer a Yahoo portfólióját. 230 millió dollárért felvásárolja a Polivore nevű divatportált. A 2007-ben alapított oldal közösségi alapon működik, és elsősorban a divatcégek reklámjaiból él, és 2011-től már szerény nyereséget is tud termelni. Legnagyobb értéke a hűséges látogatóbázis: az oldal látogatóinak több mint 10 százaléka havonta száznál is többször belép az oldalra, és a szolgáltatások jellegéből adódóan, nagy a felhasználói aktivitás is.

A Polyvore a játékos vásárlás oldala: a látogatók tetszés szerinti divatösszeállításokat rakhatnak össze és oszthatnak meg egymással a Facebookon vagy a Twitteren. Csakhogy az összeállításokhoz oda kell tenni az egyes ruhadarabok és kiegészítők linkjét, amivel automatikusan jön az ár is. Azaz a látogatók maguk népszerűsítik a divatcégek kínálatát.

Olyan az egész, mint régebben az a gyerekjáték, amiben papírból kivágott ruhákkal lehetett felöltöztetni egy babát. Csak itt minden online történik, valódi és megvásárolható ruhadarabokkal. A  közösség pedig a játékért cserébe önként reklámozza a márkákat, valamint az azokat forgalmazó boltokat.

Miért jó ez a Yahoo-nak?

A vállalat jó ideje keresi az előre vezető utat. Tavaly 18 kisebb-nagyobb céget vásároltak fel. Az akvizícióra költött több mint 900 ezer dollár két komolyabb bevásárlás vitte el. A megszerzett cégek többsége ugyanis apró appfejlesztő volt, amely egy-egy specializált területre készített alkalmazásokat. Ezek között volt játék, jegyzetfüzet, mobil üzenetküldő, fotókezelő, de vett videostreaming platformot (RayV), biztonsági céget (ClarityRay) és hirdetési megoldást is (Luminate) is.

A legjelentősebb felvásárlása azonban egy analitikai cég, a Flurry volt, amelyért 200 millió dollárt, valamint az online videohirdetési rendszert fejlesztő BrightRoll, amelyért 640 millió dollárt fizetett.

Bővülni kell!

A vállalat tavalyi eredményei alapján egyébként úgy tűnik, volt értelme a bevásárlásoknak, legalábbis az online tartalomszolgáltató, kereső és hirdetési üzlete lassacskán növekedési pályára áll, bár ez a növekedés egyelőre korántsem lesz olyan mértékű, hogy megfeleljen a részvényesek rövid távú profitérdekeinek.

Az új bevásárlással egyébként két legyet üt egy csapásra Mayer: növeli felhasználói táborát, és több száz ügyféllel gazdagítja a hirdetői körét. A havonta több mint 20 millió egyedi látogatót felmutató Polyvore az Egyesült Államokban a legerősebb. Az Alexa.com adatai szerint a látogatók 47 százaléka az USA-ból jön az oldalra. Erős még India (7 százalék), érdekes módon Japán (5 százalék), Az Egyesült Királyság (4,5 százalék) és Kanada (2,5 százalék). A maradék mintegy 34 százalékon osztozik a világ többi országa. Az oldalnak egyébként magyar felhasználó csoportja is van. Az oldalnak mintegy 350 kisekereskedő céggel volt hirdetési megállapodása.

Piaci hírek

A befektetőket egyelőre nem győzték meg az Intel nagyszabású tervei

A csipgyártónál nagyon lelkesek a PC-eldások várható felfutása miatt, és nagy lehetőségeket látnak a GPU-k iránti óriási keresletben is, de a cég részvényeinek nem tett jót az első negyedéves veszteségek bejelentése.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.