A célpont a Flurry, amely mobilfelhasználók adatait elemzi, nagy cél pedig egy irdatlan tempóban bővülő hirdetési piac lehalászása.

A Reuters értesülései szerint több százmillió dollárt költ a Yahoo arra, hogy megszerezze a mobil hirdetések pontosabb célba juttatására technológiát kínáló Flurry nevű céget. Az elemző cég technológiája segítségével szeretnének a Google és a Facebook nyomába eredni az irdatlan tempóban bővülő mobil hirdetési piacon.

A Flurry egy mindössze hat éve alapított startup, amely arra dolgozott ki analitikai eszközöket, hogy a felhasználókról a különböző – főleg ingyenes – mobil alkalmazások által begyűjtött adatokat elemezzék, hogy a mobil hirdetéseket pontosabban lehessen célba juttatni. Megoldásaikat és szolgáltatásaikat hirdetőknek és fejlesztőknek egyaránt kínálják.

A mobil alkalmazásokból érkező adatok elemzése egyre jelentősebb piac, hiszen az ingyenes alkalmazások fejlesztői kizárólag az alkalmazáson keresztül közvetített reklámokból számíthatnak bevételre – értelemszerűen annál többre, minél jobban és pontosabban elérik a megcélzott közönséget.

Bár a cég által kiadott elemzéseket sokszor idézik különböző szaklapokban, a szélesebb közönség akkor ismerhette meg a nevét, amikor tavaly az amerikai gyermekvédelmi törvény szigorításakor bejelentették: nem működnek együtt olyan ingyenes fejlesztőkkel, akik kifejezetten gyerekeket céloznak meg alkalmazásaikkal.

Bár a vételár nem nyilvános, a Reuters belső forrásból úgy értesült, hogy több százmillió dollár lehetett a vételár. A Yahoo-nak szüksége is volt erre a lépésre, mivel erőteljesen csökkentek a a legutóbbi pénzügyi negyedévében a reklámból származó bevételei. Ennek hátterében részben az áll, hogy olcsóbbak lettek a reklámok. A Reuters szerint miközben a hirdetések száma 24 százalékkal nőtt, az egy hirdetésre eső átlagár csökkent, épp 24 százalékkal.

Az eMarketer egy friss felmérése szerint idén a globális hirdetési piacon a digitális felületen mintegy 140 milliárd dollárt költenek el a cégek, ennek több mint 23 százalékát mobil felületeken.

Cloud & big data

A vezérigazgatók egyszerre imádják és rettegik az MI-t

A CEO-k közül megdöbbentően sokan hoztak már üzleti döntéseket a ChatGPT válaszaira alapozva. Az első számú vezetők fele szerint pozíciójukat idővel teljesen átveszik az algoritmusok.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.