Hamarosan mi is megtapasztalhatjuk, milyen az, amikor hirdetések ékelődnek ismerőseink közé. A Facebook globálissá szélesíti a reklámelhelyezést üzenetküldő alkalmazásában.
Hirdetés
 

A Facebook külön életet élő csevegőalkalmazása hamarosan elkezdheti a komoly pénztermelést. A cég mindössze hat hónapja, nagyon szűk körben kezdte tesztelni a Messengerben megjelenő reklámokat, de nagyon úgy tűnik, hogy év végig már minden felhasználó alkalmazásában megjelenhetnek a hirdetések.

Az ingyenesség ára

A Messenger fejős tehénné alakítása természetesen nem egyik pillanatról a másikra történik, a cég hosszú és fokozatos utat járt be, aminek köszönhetően most már üzletileg megalapozott lehet egy ilyen lépés. A legkomolyabb, meglehetősen drasztikus húzás egyértelműen a közösségi hálózat és a csevegőprogram szétválasztása volt. A három évvel ezelőtti akciónak is köszönhető, hogy a Messenger tábora hatalmas növekedésnek indult. 2015 közepére csak az androidos letöltések száma elérte az egymilliárdot. Ma pedig már ott tartunk, hogy az aktív felhasználók vannak nagyságrendileg ennyien.

Az erőszakoskodás mellett persze bőven lehet valódi fejlesztéseket is említeni, amelyekkel a Facebook igyekezett újabb és újabb funkciókkal bővíteni az egyre inkább platformként működő Messengert. Például az USA-ban már jó ideje közvetlenül küldhetnek pénzt egymásnak a messengerezők. Jó két évvel ezelőttre datálható a videohívás funkció beépülése, de korábbról említhető az ingyenes hanghívás, vagy a külső, futtatható alkalmazások (pl. a magyar ClipDis) felkarolása is.

Ideje virítani

Az alkalmazás monetizálásának közvetlen előfutára az a lehetőség volt, amikor a facebookos hirdetésekben lehetővé vált a közvetlen kapcsolat felvétele a reklámozó vállalkozás és az érdeklődő felhasználó között. Idén januártól pedig beindult a tesztje a direkt messengeres hirdetési felületeknek. Első körben Ausztrália és Thaiföld egyes felhasználói között próbálta ki a vállalat a rendszert. Utóbbi lényege, hogy az alkalmazás főképernyőjének folyamába szúrnak be szponzorációkat, amelyekre rákattintva a felhasználó direkt kapcsolatfelvételt is kezdeményezhet az adott céggel. Magukba a privát üzenetváltások közé azonban (egyelőre) nem furakodnak be a promóciók.

A korlátozott teszt indulásakor a cégnél úgy nyilatkoztak, hogy egyáltalán nem akarják siettetni a dolgot, és a tapasztalatok függvényében lépnek majd tovább. Nos, a tapasztalatok kedvezőek lehettek, mert a Messengerért felelős vezető, Stan Chudnovsky bejelentette, hogy indul a program világszintű bétája. A szakember ennek kifutására konkrét dátumot nem említett, csak annyit, hogy az átlagos felhasználó valószínűleg év végig találkozni fog ezzel az új hirdetési formával.

A messengeres reklámok nagyban hasonlítanak a Facebook (vagy éppen a Google) rendszerére. A csevegőalkalmazásban is licitálni kell a hirdetőknek a lehetséges helyekre, a potenciális célközönség pedig a meglévő keretek között szűkíthető a megfelelő demográfiai és egyéb paraméterek alapján.

Duzzasztással készülnek az apályra

A közösségi óriásnak nagy szüksége van az új bevételi forrásra, hiszen fő terméke, a Facebook ugyan kiválóan teljesít, de ahogy telítődnek a sok pénzt hozó nyugati, fejlődő piacok, úgy lesz egyre nehezebb évről évre látványos növekedést produkálni. Ám ha sikeresen össze tudják kötni a Messenger 1,2 milliárd felhasználóját a Facebookon aktív mintegy 70 millió vállalkozással, akkor a cég további hosszú évekre biztosíthatja magának a lendületet.

Közösség & HR

Már mostantól rövidíthetik hűségidejüket a Vodafone ügyfelei

Egy hónappal előbbre hozta a Vodafone a lakossági szerződések hűségidejének egy évre való csökkentésére vonatkozó előírások teljesítését. Aki azonban a jövőben is szeretne "jóárasított" készüléket, továbbra is két évre szerződik.
 
Jövőre a bankoknak meg kell nyitniuk az ügyféladataikat külső szolgáltatók, köztük a fintech cégek előtt. Hazai szakértőket kérdeztünk arról, hogyan rajzolja át ez a pénzintézeti piacot.

a melléklet támogatója a Balasys

Hirdetés

Most készüljön fel a fintech világ biztonsági kockázataira!

A pár éve kitört fintech-láz, valamint a jövő év elején életbe lépő PSD2 nem csak a pénzügyi piacok üzleti modelljét borítja meg. A biztonsági kérdéseket is sürgősen újra kell gondolniuk a piac szereplőinek.

ÉLŐBEN SIÓFOKRÓL

SAP FORUM HUNGARY:
így működik a digitalizáció magja

Az SAP kétnapos rendezvénye az idén is követhető a Bitporton!

TOVÁBB A KÖZVETÍTÉSRE >

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.