A csevegő alkalmazások fejlődését nem csak az jelzi, hogy egyre nagyobb felhasználói táborral rendelkeznek, hanem az is, hogy a szolgáltatók igyekeznek a lehető legtöbb tevékenységünket ezekre a platformokra terelni. Ebben a Facebook Messenger élen jár, ezért is jönnek a chat képességekbe csomagolt egyéb (pl. pénzküldés, járatfoglalás) funkciók, ami hamarosan egy újjal egészül ki.
Link és Kód
A Messengeren való kapcsolatfelvétel eddig úgy történt, hogy az egyéb körülmények között találkozók, egymást megismerő emberek a nevek, vagy egyéb adatok alapján rákerestek egymásra a Facebookon. Ez nem mindig vezet eredményre, főleg akkor, ha a keresett személy nem pont azzal a névvel szerepel a közösségi oldalon, vagy igen, de az a név túlságosan általános.
A Facebook ezt két módszerrel igyekszik még könnyebbé tenni, amelyek közül az egyik az egyedi linkek alapján történő beazonosítás. Ez a Facebook profilhoz hasonlóan képzett URL (m.me/[felhasználónév]), ami tartalmazza az ottani felhasználónevünket, így a böngészőben a Messenger webes felületét megnyitva közvetlenül elvezeti hozzánk azt, akivel kommunikálni szeretnénk. A FB-os nevünk egyébként az, amit a böngésző akkor ír ki, ha a saját profilunkra kattintunk (facebook.com/név).
A másik és egyben sokkal elegánsabb megoldás a Messenger Codes használata. Ez leginkább a QR kódok metodikájára hasonlít azzal a különbséggel, hogy a kört formázó kódot a felhasználó profilképe alkotja körülvéve pöttyökkel és vonalakkal. Ez hamarosan minden felhasználó profiladatai között megtalálható lesz (mobilon), amit egy másik mobil kamerájával, azaz az ott futó Messenger alkalmazással lefotózva azonnal bekerül az ismerősök közé.
Minden út a Messengerbe vezet
Ha az olvasókat ez a folyamat a névjegykártyák kicserélésére emlékezteti, akkor az nem véletlen. A Facebook ezekkel az újításokkal is arra törekszik, hogy a Messenger ne egy időnként, baráti kapcsolatok fenntartására használt felület legyen, hanem az a csatorna, ahol lehetőleg az összes (akár üzleti) társas, virtuális érintkezésünket bonyolítsuk.
Az új lehetőségek iOS, és Android mobilokon egyaránt elérhetők lesznek, de az első hullámba szokás szerint az iPhone tulajdonosok kerülnek bele. Szerencsére földrajzi korlátozás sem lesz a funkciókat illetően, így a világ összes Messenger felhasználója meg fogja kapni az újdonságokat egy frissítés formájában. A bejelentéssel egy időben érkezett még az az információ, hogy a FB Messenger már havi 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak