A szolgáltatásokban megjelenő mesterséges intelligencia, illetve annak a felhasználók felé megjelenő „arca” egyre változatosabb formát ölt. A botok, az automatizált feladatok elvégzése sok segítséget nyújthat például egy légitársaságnak, és hasznos információkkal tud szolgálni az utasnak. Az információk közvetítéséhez már csak egy olyan platformra van szükség, amit széles körben elterjedt – pontosan olyanra, mint a Facebook Messenger.
A Microsoft (magyar idő szerint) tegnap este kezdődő Build konferenciájának nyitóelőadása is jól mutatta, hogy a botok használata úgy lesz a mindennapok része, hogy azt sok esetben észre sem fogjuk venni. A Messenger frissen bejelentett új funkciója automatikusan közli a repülőjárat fontosabb információit az utassal, aminek az az előfeltétele, hogy a jegy vásárlásánál az alkalmazást jelölje meg értesítési felületként.
Amennyiben ez megtörténik, a Messengeren keresztül érkeznek az úttal kapcsolatos tudnivalók, a check-in információk, vagy annak a jelzése, ha a járat valamilyen okból késve indulna. Az utasnak lehetősége van emberi segítséget is kérnie, amennyiben a bot képességeit (kompetenciáját) meghaladó kérdés merül fel. A rendszer első résztvevője a dán KLM, ami eleinte csak bizonyos területeken lesz elérhető, a későbbiekben azonban egyre több felhasználó próbálhatja ki a lehetőséget.
A Facebook hónapokkal ezelőtt gondoskodott róla, hogy gondosan kiválasztott fejlesztők megkapják a fenti funkciók létrehozásához szükséges SDK-t. A KLM chatbot Messengeren belüli megjelenése csak a kezdet, a közeljövőben várhatóan más területekről is érkeznek majd hasonló hírek. A nagy kínai chat appokban (Line, WeChat) már jó ideje ott dolgozik a mesterséges intelligencia, amivel több cég az emberi közreműködést igyekszik minél hatékonyabban kiváltani.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak