Az alkalmazás első ilyen jellegű partnere a KLM, amit a jövőben további cégek követhetnek.

A szolgáltatásokban megjelenő mesterséges intelligencia, illetve annak a felhasználók felé megjelenő „arca” egyre változatosabb formát ölt. A botok, az automatizált feladatok elvégzése sok segítséget nyújthat például egy légitársaságnak, és hasznos információkkal tud szolgálni az utasnak. Az információk közvetítéséhez már csak egy olyan platformra van szükség, amit széles körben elterjedt – pontosan olyanra, mint a Facebook Messenger.

A Microsoft (magyar idő szerint) tegnap este kezdődő Build konferenciájának nyitóelőadása is jól mutatta, hogy a botok használata úgy lesz a mindennapok része, hogy azt sok esetben észre sem fogjuk venni. A Messenger frissen bejelentett új funkciója automatikusan közli a repülőjárat fontosabb információit az utassal, aminek az az előfeltétele, hogy a jegy vásárlásánál az alkalmazást jelölje meg értesítési felületként.

Amennyiben ez megtörténik, a Messengeren keresztül érkeznek az úttal kapcsolatos tudnivalók, a check-in információk, vagy annak a jelzése, ha a járat valamilyen okból késve indulna. Az utasnak lehetősége van emberi segítséget is kérnie, amennyiben a bot képességeit (kompetenciáját) meghaladó kérdés merül fel. A rendszer első résztvevője a dán KLM, ami eleinte csak bizonyos területeken lesz elérhető, a későbbiekben azonban egyre több felhasználó próbálhatja ki a lehetőséget.

A Facebook hónapokkal ezelőtt gondoskodott róla, hogy gondosan kiválasztott fejlesztők megkapják a fenti funkciók létrehozásához szükséges SDK-t. A KLM chatbot Messengeren belüli megjelenése csak a kezdet, a közeljövőben várhatóan más területekről is érkeznek majd hasonló hírek. A nagy kínai chat appokban (Line, WeChat) már jó ideje ott dolgozik a mesterséges intelligencia, amivel több cég az emberi közreműködést igyekszik minél hatékonyabban kiváltani.

Konzumer tech

Minirobottal váltanák ki a gyomortükrözést

A kutatási stádiumban lévő új megoldás könnyebbé és lényegesen elviselhetőbbé tenné a páciensek vizsgálatát. Mindez nagy segítséget jelentene például a bélrák elleni harcban.
 

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Mit tartogat a jövő ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő környezetben?
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.