Annak ellenére, hogy a Facebook óriási összegeket költött az Instagram és a WhatsApp felvásárlására, most mégis kiderült, hogy a Messenger lesz (marad) a cég legfontosabb terméke. Most nyert értelmet, hogy a csevegő alkalmazást miért választotta le Zuckerberg a Facebook appról, és mi a következő lépés az olyan plusz funkciók bevezetése után, mint a videó küldés, vagy a hanghívás.
Egy szép, új Messenger
A Facebook jelenleg is zajló, F8 elnevezésű fejlesztői konferenciájának legfontosabb bejelentése az volt, hogy a Messengerből egy teljes platformot szeretnének faragni, ami sokkal többet nyújt a jövőben, mint most. A Messenger erős, egyedülálló termékké való transzformálásának első lépése az, hogy a szolgáltatás felületén külső fejlesztésű appok is használhatók, amelyekből első körben 47 darabot ismerhettünk meg, de ez csak a kezdet.
A listát böngészve az derül ki, hogy továbbra is az üzenetküldés a fókusz, a jövőben azonban félelmetesen sokféle módon kommunikálhatunk barátainkkal a Messengeren belül a különböző appok használatával. Az ismert nevek mellett (Imgur, ESPN, Giphy) sok új szereplő is megtalálható a sorban, amelyek között akad animált gifet gyártó, széteffektezett videóüzeneteket létrehozó, fotómontázsokat készítő, vagy a rögzített hangot nevetéssé alakító applikáció.
A bejelentés hazai szempontból kellemes meglepetése, hogy a listában található egy magyar fejlesztésű alkalmazás, a ClipDis. A mindössze pár hónappal ezelőtt grundolt és egyébként mobilos verzióban (iOS, Android) is létező app lényege, hogy a beírt szöveget szavanként videóüzenetté alakítja át, aminek eredményeképpen a címzett egy speciális, videómontázst kap. A készítők által kiadott közlemény szerint jelenleg 50 ezer szót és kifejezést képes a ClipDis kezelni, és nem is a szokásos chat frázisok (WTF, OMG, LOL, XOXO), hanem magasan az „I love you” kifejezés a legnépszerűbb.
Kínai minta
A Facebook tehát új életet lehel a Messengerbe, aminek nem csak az átlagos Facebook felhasználók, hanem a cégek is a haszonélvezői lehetnek – ha akarnak. A vállalkozásoknak lehetőségük lesz ugyanis integrálni a Messengert a saját weboldalaikra, amelyen keresztül tarthatják a kapcsolatot a vevőikkel, megoszthatják a szállítási, vagy egyéb termékinformációkat, és persze adódik az ügyfélszolgálati tevékenység bonyolításának lehetősége is.
Nem kell sok lépésben tovább gondolni a Facebook stratégiáját, hogy kiderüljön: a Messenger egy komplett e-kereskedelmi, multimédiás, akár szolgáltatói platformmá szeretne válni, pontosan olyanná, mint a kínai Line, vagy WeChat. Az európai, vagy amerikai piacon egyelőre kevésbé ismert platformok pontosan azt tudják, amit a Messenger szeretne: egyetlen felületre, csatornára terelni a felhasználók beszélgetéseit, vásárlásait, és egy olyan alapot létrehozni, amely a későbbiekben egyre több célt képes kiszolgálni.
Nyitókép: Robert Galbraith—Reuters
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak