Újabb felhasználási módot talált ki a Facebook egyre jobban önállósított csevegő alkalmazásának, a Messengernek. Mostantól a hirdetők közvetlen kapcsolatfelvételi lehetőséget is adhatnak a reklámokhoz, így a tervek szerint még közelebb kerülhetnek egymáshoz a vállalkozások és a reménybeli ügyfelek.
Az lenne a kérdésem, hogy...
Eddig a cégek termékei iránt érdeklődők a vállalat oldalán nyilvános hozzászólások vagy privát üzenetek formájában léphettek kapcsolatba az adott vállalattal. A mostani változtatással ez utóbbit akarja ösztönözni a Facebook és a hirdetőknek megengedi, hogy magukban a reklámokban is elhelyezzenek egy linket, amelyre kattintva a felhasználó egyből a Messenger felületén tehet fel kérdést, mondhatja el észrevételeit.
Ezzel párhuzamosan, ha egy bejegyzéshez érkezik komment, az oldal adminisztrátorának lehetősége van azt direktben megválaszolni. Ebben az esetben a publikus csatornán megjelenik egy jelzés, hogy az adott témát "kezelik", azaz mások is látják, hogy nem maradt megválaszolatlanul például egy panasz. A fejlesztés részeként az oldalak kezelői bekészíthetnek előre megírt válaszokat is a gyakran felmerülő kérdések megválaszolására.
A direkt kommunikációt kívánja erősíteni a közösségi hálózat azzal is, hogy a gyorsan reagáló cégek oldalán megjelentet egy pozitív minősítést, amely hivatalosan is elismeri a cég gyorsreagálású képességét. Ehhez azonban tényleg iparkodni kell, mert azoknak az oldalaknak jár, amelyek átlagosan öt percen belül visszajeleznek a megkeresések 90 százalékában.
Saját lábra állították
A módosításokkal a Messenger egy újabb területen kap fontos feladatot, amely jól illeszkedik abba a tervbe, hogy a fokozatosan önállósított alkalmazás egyre több módon tudjon hozzájárulni a cég bevételeihez. A vállalat korábban egy meglehetősen agresszív húzással arra kényszerítette a felhasználókat, hogy a Messengert is telepítsék a normál Facebook app mellett. A keménykedés bejött, és ma már 700 millió körüli aktív felhasználójával a világ egyik legnépszerűbb üzenetküldő szolgáltatása lett a Facebook alkalmazása.
A felhasználók begyűjtésével párhuzamosan pedig megindult a pénztermelési lehetőségek kiépítése is. Idén tavasztól például az USA-ban már közvetlenül küldhetnek pénzt egymásnak a messengerezők. Alig néhány hétre rá pedig a videohívás funkció épült be, de korábbról említhető a ingyenes hanghívás, vagy a külső, futtatható alkalmazások (pl. a magyar ClipDis) felkarolása is.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak