A kínai e-kereskedelem hagyományos éves akciós napján 1,38 milliárd darab csomagot rendeltek a vásárlók.

A Szingli Nap eredetileg a kínai egyetemekről kiinduló "agglegénynap" volt a 90-es években, amelyet aztán az időközben diplomát szerző hallgatók az egyetemi közösségeken kívülre is magukkal vittek és mindkét nem körében elterjesztettek. Az egyedülálló fiatalok minden évben november 11-én ünneplik magukat a kontinentális Kína területén, mivel ez a dátum teljesen numerikusan írva négy darab egyesből áll. Érdemes megjegyezni, hogy arrafelé sokan éppen ezt a napot választják érzelmeik megvallására vagy az elköteleződésre, de minimum egy vakrandira, és az esküvők száma is hirtelen meg szokott ugrani ilyenkor.

Ahogy arról már az előző években is beszámoltunk, a kezdeményezésből mára valóságos kereskedelmi szörnyszülött lett. Az e-kereskedelmi óriás Alibaba már 2012-ben levédette a "dupla tizenegyes" márkát, hogy aztán egy nagy csomó akciót kínáljon az egyedülálló vásárlóknak. A húzás annyira bejött a vállalatnak, hogy azóta sorra döntögeti a bevételi rekordokat ezen a napon, sőt jogi lépésekkel fenyegeti azokat a médiumokat, amelyek ugyanezzel a szlogennel futtatják más e-kereskedők hirdetéseit. A vonatra ugyanis mindenki igyekszik felpattanni, és kivenni a maga részét a Szingli Nap sikeréből.

Ez már tényleg nagyon sok pénz

Az online őrület 2014-ben 24 óra alatt 9,4 milliárd dolláros forgalmat generált a kínai webes kiskereskedelemben, ami 2015-ben 14,3 milliárdra, tavaly pedig már 17,8 milliárdra növekedett. Ez már akkor is szinte nevetségessé tette a nyugati világ nagy netes akcióit. A nálunk is erőltetett, de nem különösebben sikeres Black Friday 3,34 milliárd dollárt hozott legutóbb az Egyesült Államokban, ami a hálaadás-napi költésekke együtt is 5,27 milliárdot tett ki. A Cyber Monday majdnem ugyanekkora, 3,45 milliárdos forgalmat generált, ami persze borzalmas nagy összeg egyetlen napra vetítve – csak éppen nem Kínában.

Az idei Szingli Nap ugyanis már tényleg zavarba ejtő eredményeket hozott. A Sina News beszámolója alapján az Alibaba egymagában is 25,3 milliárd dolláros brutó kiskereskedelmi forgalmat generált a Szingli Napon, a teljes piacon pedig másfélszer ekkora, 38,2 milliárd dollár (254 milliárd jüan) bevételt termeltek az idei akciók. Ennek nagyjából ötödét a másik meghatározó B2C e-kereskedelmi platform, a JD hozta össze, míg az Amazon China például csak kevesebb mint 2 százalékot hasított ki a tortából – idézi a lap az ugyancsak kínai big data startup, a Xintu Shuju adatait.

Kínában alap a mobilos vásárlás

A kínai e-kereskedelmi gólemek úgy lapátolták össze az átszámítva 10 ezer milliárd forintnál is nagyobb napi forgalmat, hogy a megrendelt árucikkek mindössze 5,4 százalékát kellett külföldről behozniuk. Arról nincs hír, hogy a kínai posta- és futárszolgálatok idegbajt kaptak-e szombaton, netán ők is csomagfeladási limitekkel próbálták megzabolázni a rakétázó e-kereskedelmet. Mindenesetre a Xintu Shuju szerint 1,38 milliárd csomagot kell majd kiszállítaniuk a Szingli Nap akciói nyomán, ami valószínűleg még kínai léptékben is rendes extra terhelésnek számít számít.

A statisztikákból az is kiderül, hogy a forgalom legnagyobb részét a nagy méretű készülékek és a mobil eszközök értékesítése adta, rendre 15,2 és 8,7 százalékkal, ezek után jött a testápolás (5,6 százalék), a baba-mama cuccok (3,6 százalék), a kisgépek (2,8 százalék) és a kozmetikumok (2,5 százalék). Ennél viszont sokkal fontosabb, hogy az adatelemzők 91,2 százalékra teszik azoknak a megrendeléseknek az arányát, amelyeket valamilyen mobil képernyőn, jellemzően okostelefonon keresztül adtak le kínai a vásárlók. Bár ezt összehasonlítani egyelőre csak a tavalyi Black Friday-jel lehet, akkor az amerikai fogyasztók csak kevesebb mint fele vásárolt mobil eszközökön.

Közösség & HR

Ők most a világ technológiai vezetői

Az IT világ száz legbefolyásosabb vállalatának csúcsán történt némi változás, de azért az igazán nagy nevek továbbra is vezető pozícióban maradtak.
 
Hirdetés

Nagy kihívás blockchain szakértőt találni, pedig már van rá igény

Ha kell, projekt alapon, ha kell, klasszikus fejvadász módjára közvetíti az itthon is nagy számban keresett informatikai szakértőket a Bluebird International Zrt.

Hogyan alakítják át a munkaerőpiacon bekövetkezett változások a HR-cégek tevékenységét? Milyen új eszközök és módszerek jelennek meg a fejvadászatban?

a melléklet támogatója a Bluebird

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.