Az amerikai akciós napok mintájára egy ideje Kínának is van saját online vásárlós ünnepe. A szinglibüszkeség napján már délben sikerült minden tavalyi rekordot megdönteni.
Hirdetés
 

Ma van Kínában az egyedülállók nem hivatalos ünnepe. A szinglik kényeztetésére szolgáló alkalmat az azóta világszintű terjeszkedésbe kezdő Alibaba lovagolta meg elsőként sikeresen az e-kereskedelemben, de mostanra az ország szinte valamennyi online áruháza kiveszi a részét a különleges akciós napból. A számokon ez meg is látszik.

Nagyban játszanak

A távol-keleti ország lakossága önmagában is képes lenne döbbenetes forgalmat generálni, de a november 11-én tartott Singles' Day idején adott jelentős online kedvezmények jó részét a nemzetközi vásárlók is kihasználhatják. Ennek következtében évről évre újabb és újabb, szinte felfoghatatlanul hatalmas rekordokat hoz a nap. Tavaly egyedül az Alibabánál 9,3 milliárd dollár értékben csörgött a kassza, miközben az Egyesült Államok hasonló eseménye, a Cyber Monday összességében nem generált 2,7 milliárdos forgalmat.

Ehhez képest idén az Alibabánál már délben jelezték, hogy biztosan új csúcsot érnek el, mivel a 2014-es eredményt már akkorra túllépték. Duplázásra azért valószínűleg nem kerül sor, mert a vásárlók többsége rögtön "nyitáskor", azaz a nap legelső óráiban igyekszik megszerezni az áhított termékeket. Az Alibabánál például 5 milliárdos forgalom keletkezett az első másfél órában. Az ország másik jelentős e-kereskedője, a JD.com sem panaszkodhat. Náluk délre a 10 milliós rendelésszámot sikerült túllépni, ami szintén azt jelenti, hogy 12 óra alatt megvolt a tavalyi teljesítmény.

Mobil Kína

Úgy tűnik tehát, hogy a kínai vásárlásokat egyelőre nem fogja vissza az ország gazdasági növekedésének utóbbi időszakban tapasztalt lassulása. (Kína tavaly "csak" 7,3 százalékkal bővült, ami 24 éves mélypontot jelent.) Ráadásul a lakosságnál a mobil eszközök elterjedtsége, illetve az új technológiák használata már hasonlít, vagy éppen jobb is a fejlett nyugati országokban tapasztalt állapotoknál. Ezt mutatja, hogy az említett internetes kereskedők forgalmának több mint 70 százalékát a mobilról érkező megrendelések tették ki.

Piaci hírek

Nyakunkon az összehajtható Samsung okostelefon?

Egy véletlennek köszönhetően hullott le a lepel egy kísérleti készülékről.
 
A magánszektorban az egyetlen út a sikeres üzletmenethez az ügyfélen keresztül vezet. Ha értjük, mit akar, igényeit hatékonyan és gyorsan ki tudjuk elégíteni, akkor nincs menekvés a növekvő bevétel elől.

a melléklet támogatója a TOPdesk

Hirdetés

Agilis módszerek a szolgáltatás-menedzsmentben

Számos szervezet hozott olyan stratégiai döntést, hogy mindent agilis módszerek alapján kell csinálni. Az a felismerés indokolta ezt, hogy az elégedett ügyfelek és egy működő végtermék fontosabbak, mint a folyamatok vagy szerződések. A szolgáltatásmenedzsment területén ez különösen lényeges.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.