Egy szimpla "büszkeségnapból" mára valóságos kereskedelmi szörnyszülött lett. Az Alibaba még felfutása hajnalán találta ki, hogy rárepül november 11-re, azaz máshogy leírva 11.11.-re, ami az ezredforduló környékén országos szinten is az egyedülállók napjává avanzsált Kínában. Az online áruház erre a jeles dátumra időzít egy csomó akciót, amivel a szingliségben tengedők (vagy éppen lubickolók) kényeztethetik magukat. A kínai Single's Day mai nyitása mutatja, mennyire bejött a húzás.
Bedöntenek minden falat
A világ legnagyobb e-kereskedője nem aprózta el idei legfontosabb napjának felvezetését. A nyitóbulin többek között ott volt Scarlett Johansson, David Beckham, Kobe Bryant és a One Republic is. A nagy felhajtást követően pedig jöhettek a még nagyobb számok.
52 másodperc kellett hozzá, hogy 1 milliárd jüanig pörögjön a számláló, ami közel 150 millió dollárnak felel meg. Hat perccel később pedig megvolt a 10 milliárd jüan, azaz majdnem másfél milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak le a cég online oldalai, köztük a Taobao és a Tmall. A nap felénél, azaz délben már 12 milliárd dollárnak megfelelő rendelés futott be, amivel természetesen garantáltan ez lesz az online kereskedelem legpörgősebb napja.
Hogy mennyivel, az még kérdéses, de biztosan több jön össze, mint a tavalyi rekord, ami egyébként 14,3 milliárd dollár volt. Azt megelőzően, 2014-ben "csak" 9,4 milliárdot hozott a szinglik ünneplése.
Más dimenzió
Hogy kicsit perspektívába rakjuk a fenti örült összegeket, érdemes megjegyezni, hogy Magyarország egész éves e-kereskedelmi forgalma tett ki tavaly nagyjából bő 1 milliárd dollárt. De hazánknál sokkal nagyobb országok teljesítménye is kezd teljesen eltörpülni a kínai gőzhengerhez képest. Az USA-ban például 2015-ben a hálaadást követő hétfő, a Cyber Monday volt a legintenzívebb periódus, ám azon a napon sem sikerült 3 milliárdnál többet összehozni.
Ráadásul azt se felejtsük el, hogy bár az Alibaba a legnagyobb, messze nem az egyetlen kínai bolt, amelyik ma nagy akciókkal csábítja a felhasználókat. Országos szinten tehát még hatalmasabb számot kapnánk. A kínai fogyasztók erejét és fejlettségét nem csak a webshopokban ott hagyott irdatlan pénz mutatja, hanem az is, hogy mára már szinte teljesen átálltak "mobil üzemmódra". Az Alibaba közlése szerint a most pénteki vásárlások 84 százalék okostelefonokról érkezett.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak