Egyre gyakoribb, hogy amikor valaki beadja jelentkezését egy állásra, a munkáltató vagy a fejvadász nem csak az önéletrajzot nézi meg, hanem azt is, mi mindent árul el a pályázóról internetes, közösségi jelenléte.
"Elfogtunk egy levelet", pontosabban találtunk és magyarítottunk egy infografikát, ami csak megerősíti a mindenfelől hallható trendeket: ha valaki álláskeresésre adja a fejét, először gondosan fésülje át facebookos profilját, Twitter üzeneteit és egyéb webes jelenlétét. A munkáltatók és a fejvadász cégek egyre nagyobb számban ismerik fel a közösségi információk jelentősségét: hiába írjuk az önéletrajzban, hogy higgadt, munkaszerető, konzervatív személyiségek vagyunk, miközben a profilképünkön az látható, hogy illuminált állapotban borotvahabbal írjuk magunkra a "job sucks" életbölcsességet.

Nem bújhatsz el Az összeállítás szerint a fejvadászoknak, valamint a vállalatok HR-es szakembereinek több mint fele már kifejezetten az álláskeresők felkutatására használja a közösségi oldalakon fellelhető információkat. Még nagyobb azoknak az aránya, akikhez ugyan a hagyományos módokon jut el egy-egy önéletrajz, ám a jelöltek szűrésekor már előkerül a böngésző, és itt is eljutnak a pályázó valamilyen közösségi profiljáig.

Hogy ez mennyire etikus, vagy épp használhatjuk-e a "nagy testvér" jelzőt minden álláskeresés előtt, már személyes megítélés kérdése. Mindenesetre a munkaadók 86 százaléka mondja szigorúan összehúzott szemöldökkel, hogy a jelentkezők általában nem épp munkaadóbarát webes profilokkal rendelkeznek. Mi a megoldás? LinkedIn-en mindenképp a pontos, szakmai hozzáállás, a többi közösségi oldalon pedig a megfelelő jogosultsági szabályok alkalmazása...

A képre kattintva az infografika nagy méretben, új ablakban is megtekinthető



Forrás: Mashable / Career Enlightement

Komoly toborzásba kezd Európában az Oracle
Vizualize.me: önéletrajz infografikában
Mennyibe fáj a munkahelyi zűrzavar? [infografika]

Újabb egymilliárd dolláros befektetés a legértékesebb MI-fejlesztőbe

A kínai SenseTime elképesztő tempóban fejlődik, és ilyen ütemben szívja fel a befektetői tőkét is.
 
A szállodaipar soha nem látott hatékonysággal képes kiszolgálni a pihenést és a kikapcsolódást. Ugyanakkor rengeteg munka és erőforrás van mögötte, hogy ön ezt cikket hotelszobája kényelméből olvashatja.

a melléklet támogatója a TP-Link

Reakció „A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál” című cikkünkre, amely a CIO Hungary 2018 konferencia tudásmegosztást segítő programjának tapasztalatait foglalta össze.

A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.