Az immár több mint 20 éve működő YouTube komoly pénznyomdává vált a videómegosztó platformot rögtön az indulás után, még 2006-ban megvásárló Google számára. A cég tegnap kiadott bejegyzése jobbára a jövőről szóló tervekről és az új fejlesztésekről szólnak, de olvasható benne egy igen kerek és igen nagy szám is. Eszerint a vállalat csak az elmúlt négy év alatt több mint 100 milliárd dollárt utalt a hálózaton publikáló tartalomkészítőknek, művészeknek és médiacégeknek. Ennek fényében valóban nem tűnik túlzásnak a YouTube vezérigazgatójának megjegyzése, aki szerint nem csupán egy platformot kreáltak, hanem egy egész gazdaságot építettek fel.
Neal Mohan lelkesedése pedig már csak azért is érthető, hiszen ha ennyi pénzt kerestek a tartalomgyártók, akkor az azt is jelenti, hogy nagyjából ugyanennyi a YouTube-nál maradt. A videómegosztó üzleti modelljében a csatornák tulajdonosai a hagyományos videós anyagok által generált reklámbevétel után 55 százalékot, a rövidebb formátumú Shorts esetében pedig 45 százalékot kapnak, és hasonló jutalékarányokkal lehet számolni az egyéb forgalom, például az előfizetések kapcsán.
És bár a youtuberek nagyon kis százalékának sikerül tényleg befutnia annyira, hogy teljes állásban gyártson tartalmat, a szűk elit kör azért így is szépen nő. Leglábbis a Google állítása szerint az elmúlt évben közel másfélszeresére nőtt azon felhasználók száma, akiknek csak a tévéképernyőkön generált bevétele elérte az évi 100 ezer dollárt. (A vállalat többre értékeli ezeket a megtekintéseket többre értékeli, mint a mobilokon megjelenő tartalmakat.)
A fentebbi dinamika viszont már kevésbé tűnik impresszívnek, ha hozzátesszük, hogy a közelmúltban megsokszorozódott, becslések szerint pár év alatt a 7-8-szorosára nőtt a tartalomkészítő csatornák száma a platformon.
Lesz itt még MInden is
A nagy számokkal való dobálózás mellett a keddi bejegyzés fő témáját a hálózatra érkező újdonságok adták. Ezek jórészt természetesen az utóbbi évek slágertémájához, a mestersége intelligenciához köthetők. Ilyen például a Google DeepMind stúdió által fejlesztett, igen jó képességekkel bíró Veo 3 videógeneráló modell adaptálása a Shorts formátumú kisfilmekre. Ennek köszönhetően elég csak egy rövid szöveges utasítássort megadni, és máris érkezik a kívánt képi világ a hozzá passzoló hangsávval. (A funkció egyelőre csak az USA-ban és néhány angolszász országban élesedik.)
Az egyre könnyebb tartalomgenerálás ugyanakkor számos kellemetlen mellékhatással, eddig nem tapasztalt problémával jár együtt. Ezeket igyekszik legalább részben csillapítani a YouTube azzal a hasonlóságfelismerő funkcióval, amellyel ellenőrizhető, hogy felkerült-e bármilyen olyan mesterséges intelligenciával kreált anyag, ahol egy szereplő kinézete megegyezik egy tartalomgyártó arcával. A nyílt béta állapotában lévő eszközt hamarosan a platform partnerprogramjának összes alkotója tesztelheti.
A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk
A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.
Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével
Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak