Tegnap volt napra pontosan 20 éve annak, hogy Jawed Karim, a YouTube egyik társalapítója feltöltötte az akkor induló videós platformra az első anyagot, amely az Én az állatkertben címet kapta. A San Diegó-i állatkert elefántjai előtt készített bejelentkezés a mai napig megtekinthető, és jelen pillanatban bőven 350 milliós nézettség felett jár.
Hogy milyen sokáig jutott ennyi idő alatt a hálózat, azt jól mutatja, hogy Karim videója a kanyarban sincs a toplistás helyeket illetően. (A trónt jelenleg a méltán híres Baby Shark Dance című zenés mestermű birtokolja több mint 15 milliárdos megtekintéssel.)
A hálózatot hivatalosan csak 2005 decemberében indították útjára, de népszerűségét mutatja, hogy ekkorra már 8 milliós napi látogatásnál járt. Az első felhasználók egyébként csak maximum 100 megabájtos és legfeljebb 30 másodperces anyagokat tölthettek fel a platformra.
A Google jó érzékkel látta meg a lehetőséget, és már 2006-ban lecsapott a videómegosztóra. A felvásárlásra költött 1,65 milliárd dollár ugyan akkoriban soknak tűnt, de az azóta eltelt két évtized fényében az üzlet igen jó befektetésnek bizonyult.
Elképesztő számok
A kerek évfordulóról az ünnepeltnél egy termetes blogbejegyzéssel emlékeztek meg, amelyből többek között kiderül, hogy a YouTube Musicot beszámolva már több mint 20 billió feltöltött videónál jár az oldal. Napi szinten ez a mennyiség nagyjából 20 millióval bővül, egy átlagos napon pedig úgy 100 millió komment és körülbelül 3,5 milliárd lájk érkezik.
A születésnapos ráadásul – Tolkien hobbitjaihoz hasonlóan – ajándékokkal is készült. A poszt számos új, hamarosan élesedő funkciót villant fel. Ezek közül több kifejezetten a fizetős ügyfeleknek szól. A Premium-felhasználók például személyre szabott rádiós streameket kérhetnek maguknak, és az ő privilégiumuk lesz az is, hogy akár 4x-es gyorsításban is pörgethetik a tartalmakat (míg a mezei júzereknek be kell érniük maximum kétszeres opcióval). A tartalomgyártók eszköztára a hangalapú válaszok integrálásával bővül, míg a YouTube-anyagok tévés megtekintését számos új megoldással, bővebb eszköztárral ígéri teljesebbé tenni a cég.
(Illusztráció: YouTube)
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak