A K&H megbízásából idén is elkészítette az e-sport aktuális magyarországi helyzetét, társadalmi megítélését felrajzolni igyekvő kutatását az Ipsos. A nemrégiben lezárult online felmérés 1000 fő megkérdezésével, a városi, 20-65 éves honfitársaink körében zajlott, így nem tekinthető a teljes lakosságra nézve reprezentatívnak, ám az eredmények összevethetők az elmúlt években levezényelt hasonló kutatások adataival.
A kutatásról kiadott összefoglaló alapján Magyarországon az e‑sport piac az elmúlt években élénkülő ütemben fejlődött, és már nem csak hobbi: komoly gazdasági és kulturális jelenség lett. A magyarok egyre jobban érdeklődnek a videójátékozás iránt, amely már akár karrierlehetőséget is biztosíthat.
Érdekes adat, hogy a válaszadók nagy többsége az e-sportot tartja napjaink szellemi sportjának (63%), miközben majdnem minden második válaszadó szerint a sportág nem kizárólag a fiatalok kiváltsága (44%). A magyarok ráadásul már a globális e-sport versenytérképen is stabilan jelen vannak, és ezzel a laikusok is tisztában vannak – a kutatásban részt vevők 66 százaléka tudja, hogy nemzetközi szinten is képviselik hazánkat a versenyzők.
Növekvő aktivitás
Az idei kutatásában részt vevő 20-65 éves korosztály egyharmada videójátékozik vagy már az e-sport világába is bekapcsolódott. A videójátékosok 69 százaléka legalább heti egyszer játszik és egyharmaduk alkalmanként több mint 2 órát tölt el ezzel. A videójáték komolyabb szintje, az e-sport iránt érdeklődő válaszadók több mint fele legalább heti egy alkalommal játszik, néz e-sportot vagy követi az ezzel kapcsolatos híreket. Sőt, tavalyhoz képest 12 százalékkal nőtt, így több mint 40 százalékra emelkedett azok aránya, akik alkalmanként több mint két órát töltenek e-sporttal.
A felmérés eredményeiről beszámoló sajtóközlemény kiemeli: az innovatív sportág létjogosultságát az is mutatja, hogy a válaszadók közel 70 százaléka szerint nagy jövője van Magyarországon.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak