Felmérési adatok szerint itthon az elmúlt években élénkülő ütemben fejlődött a videójátékokhoz kötődő ökoszisztéma.

A K&H megbízásából idén is elkészítette az e-sport aktuális magyarországi helyzetét, társadalmi megítélését felrajzolni igyekvő kutatását az Ipsos. A nemrégiben lezárult online felmérés 1000 fő megkérdezésével, a városi, 20-65 éves honfitársaink körében zajlott, így nem tekinthető a teljes lakosságra nézve reprezentatívnak, ám az eredmények összevethetők az elmúlt években levezényelt hasonló kutatások adataival.

A kutatásról kiadott összefoglaló alapján Magyarországon az e‑sport piac az elmúlt években élénkülő ütemben fejlődött, és már nem csak hobbi: komoly gazdasági és kulturális jelenség lett. A magyarok egyre jobban érdeklődnek a videójátékozás iránt, amely már akár karrierlehetőséget is biztosíthat.

Érdekes adat, hogy a válaszadók nagy többsége az e-sportot tartja napjaink szellemi sportjának (63%), miközben majdnem minden második válaszadó szerint a sportág nem kizárólag a fiatalok kiváltsága (44%). A magyarok ráadásul már a globális e-sport versenytérképen is stabilan jelen vannak, és ezzel a laikusok is tisztában vannak – a kutatásban részt vevők 66 százaléka tudja, hogy nemzetközi szinten is képviselik hazánkat a versenyzők.

Növekvő aktivitás

Az idei kutatásában részt vevő 20-65 éves korosztály egyharmada videójátékozik vagy már az e-sport világába is bekapcsolódott. A videójátékosok 69 százaléka legalább heti egyszer játszik és egyharmaduk alkalmanként több mint 2 órát tölt el ezzel. A videójáték komolyabb szintje, az e-sport iránt érdeklődő válaszadók több mint fele legalább heti egy alkalommal játszik, néz e-sportot vagy követi az ezzel kapcsolatos híreket. Sőt, tavalyhoz képest 12 százalékkal nőtt, így több mint 40 százalékra emelkedett azok aránya, akik alkalmanként több mint két órát töltenek e-sporttal.

A felmérés eredményeiről beszámoló sajtóközlemény kiemeli: az innovatív sportág létjogosultságát az is mutatja, hogy a válaszadók közel 70 százaléka szerint nagy jövője van Magyarországon.

Konzumer tech

Meglepő helyről érkezett közel 35 milliárd dolláros ajánlat a Chrome-ra

A Google ugyan egyáltalán nem akarja eladni kimagasló globális részesedéssel büszkélkedő böngészőjét, ám erre szélsőséges esetben mégis rákényszerülhet az ellene indított antitröszt eljárás miatt.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.