Milyen meglepő! Hiába tiltották le a felhasználók, adataik mégis a Twitter hirdetési partnereinél landoltak.

Elismerte a Twitter, hogy olyan felhasználók adatai is a hirdetési partnereihez kerülhettek, akik az ilyen célú felhasználást egyértelműen letiltották a beállításaiknál.

Májusban a közösségi oldal már nyilvánosságra hozott egy hibát, ami miatt bizonyos körülmények között megosztotta egy hirdetési partnerrel a felhasználók lokációs adatait egy ún. RTB aukció alatt (a real-time bidding aukciókon hirdetési felületekre lehet licitálni online hirdetési piactereken). De mint a közösségi oldal egy friss posztjából kiderül, azóta két komolyabb hibát is találtak a felhasználói profilok hirdetésekre vonatkozó beállításaiban, ami miatt a rendszer nem működött megfelelően.

Ezt a GDPR kényszerítette ki

Azt ugyan nem közölték, hogy mikórtól ismerik a hibákat, de azt állítják, hogy augusztus 5-ével mindkettőt javították.

Az egyik probléma a hirdetéskonverziók nyomon követésénél jelentkezett. Ha a felhasználó rákattintott egy mobilappos hirdetésre, és később használta is az adott appot, akkor a Twitter megoszthatott bizonyos adatokat mérési partnereivel és a hirdetési partnerekkel függetlenül attól, hogy a felhasználó ahhoz hozzájárult vagy sem. A probléma miatt tavaly májustól szivároghattak személyes felhasználói adatok a rendszerből.

A másik anomália 2018 szeptembere óta áll fenn, és egy kicsit homályosabb. A poszt szerint egy kísérlet keretében célzott hirdetéseket jeleníthettek meg a felhasználónak úgy, hogy a hirdetés relevanciájára a felhasználó által twitterezéshez használt eszközökből vontak el következtetéseket. Itt is az volt a probléma, hogy ez a következtetésen alapuló rendszer akkor is működött, ha a felhasználó az ahhoz szükséges adatok hirdetési célú felhasználását kategorikusan letiltotta. Itt azonban az adatok nem kerültek ki a Twittertől, és nem tartalmaztak érzékeny adatokat (jelszó, email-fiók stb.).

A TechCrunch szerint a problémákat azért hozta nyilvánosságra a közösségi oldal, mert azt 2018 májusától a GDPR előírja. A lap hozzáteszi: a Twitter adatkezelési gyakorlata nem teljesen felel meg a GDPR előírásainak. A felhasználó nevét, emailcímét vagy telefonszámát ugyan valóban nem osztja meg a partnereivel, de például mobileszközeinek azonosítóját igen, pedig a GDPR azt is személyes adatként értelmezi, mivel egyedi azonosítóként működik. Az azonosító birtokában mind a Twitter, mind partnerei képesek lesznek például nyomon követni a a felhasználó internethasználatát, így alkalmas a porfilozásra.

Egyelőre nem tudni, hogy a két hibából lesz-e bármiféle eljárás.

Jó, ha ezzel minden twitterező tisztában van

Az úgynevezett következtetéseken alapuló hirdetési célzást a Twitteren az teszi lehetővé, hogy a közösségi oldal megjegyzi, hogy az adott felhasználó milyen eszközről és milyen böngészőből vagy appból jelentkezett be a szolgáltatásába. Innen már viszonylag egyszerű a dolga az eszközazonosítókat összekapcsolni cookie-kon vagy a Twitter beépülő moduljain (mint a Facebook Like gombja) keresztül egyéb internetes tevékenységekkel.

Az európai felhasználóknak megvan az a lehetőségük, hogy a gyakorlat miatt panaszt tegyenek az adatvédelmi hatóságnál. A beépülő modulokon keresztül gyártott adatokkal kapcsolatban egyébként már született is az Európai Unió Bíróságán egy állásfoglalás, amely a közösségi oldal és a beépülő modult használó webhely közös felelősségévé teszi az így szerzett adatok GDPR-nek megfelelő kezelését. Emellett a weboldalnak, ahol a modul megjelenik, egyértelműen tájékoztatnia kell a felhasználót arról, hogy a modulon keresztül hozzáfér személyes adatokhoz.

A 2020 januárjától életbe lépő e-Privacy rendelet további szigorításokat vezet be. A rendelet már a metaadatokat is különleges személyes adatnak tekinti, és korlátozza a marketing cookie-k használatát. Mivel az e-Privacy szerint a cookie is személyes adat, a webhely csak akkor alkalmazhatja, ha abba a felhasználó aktívan beleegyezik.

Biztonság

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.