Sajátos hibrid felhős modellt jelentett be az Oracle. A Dedicated Region Cloud@Customer szolgáltatást azoknak a nagy ügyfeleknek kínálja a vállalat, melyek teljesítmény (az internetkapcsolat korlátja) vagy szabályozási okokból nem vehetnek igénybe nyilvános felhőszolgáltatásokat. A bejelentés elsősorban a kormányzati intézményeket, az egészségügyi és telekommunikációs szolgáltatókat és a pénzintézeteket jelölte meg az új szolgáltatás potenciális ügyfeleiként.
Mint a közlemény fogalmaz, bár ezeknek a szervezeteknek is segítene a felhő, az adatkezelésükre vonatkozó szigorú szabályok nem teszik lehetővé, hogy legalább részben feladva saját adatközpontjaikat, munkaterhelésük egy részét a felhőbe költöztessék.
Helybe jön a menedzselt felhős infrastruktúra
A szolgáltatás lényege, hogy az Oracle teljes egészében az adott ügyfél adatközpontjába költöztet egy teljes menedzselt Oracle Cloud Infrastructure (OCI) "régiót". Ez szolgáltatásaiban teljes egészében megegyezik azzal, amit a szoftvervállalat világszerte ad az ügyfeleinek saját régiós adatközpontjaiból. Azaz ugyanolyan hardveren ugyanazok a szoftverek futnak, mint az OCI-ban.
Az "on-premise felhő" tartalmazza az Autonomous Database-t, sőt annak legfrissebb Exadata-kiadását, az Autonomous Database on Exadata Database Cloudot, valamint az Oracle teljes SaaS-kínálatát. Az Oracle biztosítja a teljes eszköz- (szoftver és hardver) és szolgáltatásmenedzsmentet. Mindehhez az ügyfélnek az áramot és a hálózati kapcsolatot kell biztosítania.
Az ügyfelek előnye ebből az, hogy miközben a teljes felhőt saját tűzfaluk mögött tudják, nem kell foglalkozniuk az infrastruktúra-elemek frissítésével, az új funkciók, javítások ugyanabban az ütemben jelennek meg ezekben a kvázi on-premise rendszerekben, mint az az OCI-ben. Az Oracle ugyanolyan SLA-kat vállal az üzemeltetésre, mint a nagy felhőjében.
A klasszikus hibrid felhőnél az ügyfél adatközpontjában és hardverein, valamint párhuzanosan a felhőben is futottak bizonyos rendszerek. A helyi és a nyilvános felhőben lévő rendszerek valamilyen konnektoron kapcsolódnak egymáshoz, és utóbbiba csak az on-premise futó rendszer kapacitását meghaladó munkaterhelések kerülnek fel. Már ha az adatokra nem vonatkoztak olyan szabályok, melyek tiltják azok nyilvános felhőben történő tárolását, feldolgozását.
Az Oracle szerint nagyon megéri
Az Oracle ezzel szemben ad mindent, az ügyfél mégis ugyanolyan árazással használhatja, mintha nyilvános felhőszolgáltatást vásárolt volna. De akkor hol itt az üzlet? Két ponton is.
A Dedicated Region Cloud@Customerre van egy kemény minimálár: havi 500 ezer dollár. Azaz csak annak a szervezetnek érdemes ezt a szolgáltatást igénybe vennie, amely havonta legalább ennyit költene el az OCI-re, már ha tehetné. És van még egy megkötés: három év hűségidőt kell vállalni a szolgáltatásra. Azaz csak a menedzselt szolgáltatás alaphangon 18 millió dollárjába kerül az ügyfélnek. Az Oracle szerint azonban ez még így is nagyon kedvező ajánlat, hiszen tökéletesen áthidalja a felhő és az on-premise rendszerek közötti szakadékot, amire egyetlen más szolgáltatónak sincs ajánlata.
Hogy megéri vagy sem az Oracle valóban egyedi ajánlata, sok tényező függvénye. Az adatközpontok üzemeltetésének az évtized elején még 80-85 százalékát adta az energiaszámla (a szerverek és egyéb elemek energiafelvétele, valamint a hűtés). Bár a virtualizáció általánossá válása sokat javított az energiahatékonyságon, megközelítőleg 5-10 százalékkal sikerült eltolni az arányokat a jobb hatékonyság irányába. Ebben a konstrukcióban viszont a havi legalább 500 ezer dolláros számla mellé érkezik a a vaskos villanyszámla is. Meglehet, sok vállalatnak még így is megéri majd ez a szolgáltatás.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak