A Blue szolgáltatás mától újragondolt formában lesz elérhető. Az alapból 8 dolláros havi díjra 3 dolláros felár is kerül, amennyiben az iPhone-járól szeretné intézni valaki.

A Twitter múlt hét végén jelentette be, hogy a Blue novemberi, elsietettnek bizonyult startját követően hétfőtől újra elérhetővé válik az előfizetéses modell. Az újragondolt szolgáltatás igyekszik a múlt hibáiból tanulni, és kizárni a visszaélések lehetőségét.

Azt követően, hogy Elon Musknak végül meg kellett vennie 44 milliárd dollárért a közösségi platformot, a cég villámgyorsan élesítette a már korábban tervezett előfizetéses megoldását. A Blue november 9-ei startját követően azonban pillanatok alatt világossá vált, hogy pontosan annak ágyazott meg, amit elvben felszámolni szeretett volna az új vállalatát kézi vezérléssel rángató tulajdonos. Az előfizetők ugyanis automatikusan megkapták a korábban csak egyedi elbírálással megszerezhető kis kék pipát a fiókjuk mellé, ez pedig megnyitotta az utat a visszaélések és különböző álprofilok előtt.

A történetben külön érdekes, hogy Musk saját bőrén is érezhette döntései következményeit, mivel számos olyan fiók kezdett heves posztolásba, amelynek tulajdonosa a techmilliárdosnak adta ki magát. A szólásszabadság fontosságát rendszeresen emlegető Musk egyébként minden ilyen profilt örökre kitiltott a platformról, köztük például egy komikust is, aki a "munkáját végezve" igyekezett rámutatni a rendszer gyengeségére.

Sokszínű szolgáltatás, kettős árazás

Az újratervezett Blue egyik újdonsága, hogy a havi 8 dolláros ár 11-re kúszik fel, amennyiben azt az Apple iOS rendszerén keresztül fizetné be valaki. A kettős árazásnak minden bizonnyal az App Store-ban alkalmazott 30 százalékos jutalékhoz van köze, amely ellen az Epic Games már évek óta harcol, de az utóbbi időben Musk sem fukarkodott Cupertino gyakorlatát becsmérlő üzenetekkel. Az Apple és Twitter esetleges összefeszülése azonban elkerülhetőnek tűnt azt követően, hogy a két vezérigazgató nemrégiben személyesen találkozott. Ezzel kapcsolatban Musk azt közölte, hogy sikerült Tim Cookkal tisztázni a félreértéseket.

A Twitter egyébként eredetileg november végére tervezte a Blue újraindulását, ám végül nagyjából két héttel többet vett igénybe a részletek kimunkálására. Az aktuális felállás szerint az előfizetők ugyan megkapják a kis kék pipájukát, ám ha nevet változtatnak, az automatikusan eltűnik, és csak egy ellenőrzést követően kerülhet vissza. A kék mellett ugyanakkor megjelennek más színek is: a kormányzati fiókok szürke, a céges felhasználók pedig aranyszínű ikont kapnak. Mindezzel nyilván a korábban említett megtévesztésre alapozó trükköket próbálja kivédeni a cég. 

A pipa mellett az előfizetők posztjai kiemelt helyet kapnak a hírfolyamokban, a tagok utólagosan szerkeszthetik a bejegyzéseiket, hosszabb videókat tehetnek közzé, továbbá az ingyenes verzióhoz képest csak feleannyi reklámon kell majd átverekedniük magukat a mikroblogot olvasgatva.

Közösség & HR

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.