A félelmetes (képességű) robotjairól elhíresült vállalatot a Google, majd később a SoftBank vette meg. Úgy tűnk, most ismét változhat a tulajdonos személye.

Amennyiben a Bloomberg értesülései helyesnek bizonyulnak, a Hyundai lehet a Boston Dynamics új gazdája. A lap belső forrásokra hivatkozva arról ír, hogy a dél-koreai autógyártó előrehaladott tárgyalásban áll az autonóm gépeket fejlesztő cég megvásárlásáról annak jelenlegi tulajdonosával, a japán SoftBankkal.

Egymilliárd dolláros kérdés

Az értesülések szerint a vételár elérheti az egymilliárd dollárt is, már amennyiben tényleg létrejön az üzlet. A Bloomberg cikke sem felejti el megjegyezni, hogy a folyamat még nincs lezárva, így az sem kizárt, hogy végül meghiúsul a tranzakció. Az érintett felek a pletykát természetesen nem kívánták kommentálni, és mindössze PR-mázzal leöntött általánosságokkal reagáltak a lap megkeresésére.

A Hyundai esetleges akciója mindenesetre egyáltalán nem lenne logikátlan. Bár a vállalatra fentebb mi is autógyártóként hivatkoztunk, ám a dél-koreai cégcsoport több más szegmensben is aktívan jelen van. Az egyik ilyen pont a robotika, amellyel a nagyvállalat dedikált divíziója foglalkozik. A Hyundai Robotics ipari felhasználásra fejleszt különböző automatákat, berendezéseket.

Sőt ennél távlatibb dolgokról is mernek álmodni Koreában. Elég például a tavalyi CES-en bemutatott futurisztikus terepjáróra gondolni. Az Elevate elnevezésű koncepciójármű megalkotását egy frissen felállított fejlesztői részlegre, a New Horizons Studióra bízták. A koreai konglomerátum ezen kívül élénken érdeklődik az autonóm vezetési technológiák iránt is. Erről tanúskodik az Aptivval közösen alapított Motional vegyesvállalat, amely 4-es és 5-ös szintű autonómiára képes rendszert igyekszik fejleszteni 2022-es határidővel.

A cég egy évvel ezelőtt pedig elkötelezte magát egy 35 milliárd dollárnak megfelelő ötéves fejlesztési terv mellett, amellyel a "jövő mobilitási technológiáit" kívánják életre hívni. Ennek a hatalmas összegnek a jelentős része természetesen a vállalat autós portfóliójának elektronizálására megy majd el, de bizonyosan jut belőle az autonóm technológiák és más futurisztikus elképzelések megvalósítására is. Utóbbihoz sorolható a repülő taxi koncepciója is, amelyen a vállalat az Uberrel közösen dolgozik.

Profit után kutatva

Ami a Boston Dynamics sorsát illeti, az eddig meglehetősen hullámzóan alakult. Az 1992-ben alapított cégnél nyilván nagy sikerként élhették meg, hogy 2013-ban maga a Google kebelezte be őket. Akkor még a keresőóriásnál nem volt gond, ha évente néhány százmillió dollárt olyasmire költenek, amelyből még középtávon sem várható semmiféle haszon. Az Alphabet megalapítása és a Google átszervezése azonban változtatott a helyzeten. Az anyavállalat közvetlen irányítása alá kerülő robotos részleg képtelen volt teljesíteni a bevételi célokat. A dolgokat tetézte, hogy a Boston Robotics négylábú vagy akár humanoid kísérleti modelljei időről időre felbukkantak a hírekben, ám ezek a gépek inkább félelmet és szörnyülködést váltottak ki az emberekből.

Így került 2017-ben meg nem nevezett összegért a SoftBank állományába a cég. Az elmúlt időszakban látszott is az igyekezet, hogy a Boston Dynamics végre valami olyasmit tegyen az asztalra, amelyből a nap végére pénzt is láthat a tulajdonos. A korábbi rokonainál sokkal barátságosabb kinézetű Spot robotkutyákat például tavaly ősz óta igyekeznek ipari szereplőknek értékesíteni. A modell rugalmasságának köszönhetően azóta több helyen és formában is szerepet kapott a pandémia elleni harcban. Például fertőzésmentes orvosi vizsgálatot segítő nővérként és információs pultként, megfigyelő egységként egyaránt funkcionáló parkőrként is bevetették már.

Mindezek ellenére a hírek szerint a cég egyelőre továbbra sem profitábilis, ami megmagyarázhatja, miért szeretnének megszabadulni a részlegtől a mostanában sok problémával küzdő SoftBank vezetői.

Piaci hírek

Nem tudja kihúzni magát a Google az EU-s gigabüntetés alól

A keresőóriást Brüsszel 4,1 milliárd euróra büntette erőfölénnyel való visszaélés miatt. A cég fellebbezett, ám esélyeit minimalizálja, hogy a legfelsőbb bíróság tanácsadója az Európai Bizottság mellé állt.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.