A Hootsuite január eleji, globális adatai után a kutatás magyar vonatkozású fejezetéből szemezgetünk.

Néhány napja szemléztük a Hootsuite január végén közzétett, a digitalizációval kapcsolatos globális statisztikáit, amelyekből kiderül, hogy 2018 elején több mint 4 milliárd internet-felhasználót jegyeztek világszerte, vagyis már az emberek többsége, 53 százaléka csatlakozik valamilyen módon a világhálóra. 49 százalék ráadásul már részben vagy kizárólagosan mobil adatkapcsolatot is igénybe vesz, vagyis a digitalizáció egy lépésre került attól, az online felhasználásban a mobil platform is abszolút többséget szerezzen. Európában 647 millióan neteztek 2018 elején, ami 80 százalékos penetrációt jelent

Ez az arány Kelet-Európában 74 százalékos, míg a legfejlettebb térségben, Észak-Európában már a 94 százalékot is elérte. A mobil kapcsolatok száma ugyanakkor majdnem harmadával haladja meg a teljes lakosság létszámát. A Hootsuite Digital in 2018 című jelentése mindezeken felül az egyes országokra lebontott adatokat is tartalmaz; ahogy előzőleg kiemeltük, a fix online kapcsolatok átlagos letöltési sebességét illetően Magyarország a toplista 6. helyén, a mobil kapcsolatokat tekintve pedig a 8. helyén állt 2018 januárjában.

Ötből négyen már a világhálón vannak,

de legalábbis felmerészkednek néha a világhálóra. A kutatás hazai statisztikákkal foglalkozó része alapján a felnőtt magyar lakosság 79 százaléka tekinthető internet-felhasználónak, ezen belül 65 százalék mobilinternet-felhasználónak. Az urbanizáció mértéke ehhez képest 72 százalékos, ami világszerte, így nálunk is összefüggést mutat az online felhasználás arányával. Mobil eszközzel 7,86 millióan rendelkeztek az év elején; a közösségi médiában 5,8 millióan voltak jelen (ez gyakorlatilag megyegyezik a magyarországi aktív Facebook-felhasználók számával), közülük 4,8 millióan mobil platformokon keresztül vették igénybe a közösségi alkalmazásokat.
 

Forrás: Hootsuite Digital in 2018 in Eastern Europe


Bár a Hootsuite szerint az aktív közösségimédia-használók száma 5 százalékkal, a mobilos közösségimédia-használók száma pedig 12 százalékkal emelkedett, a netre összességében 2,6 százalékkal kevesebben csatlakoztak, mint 2017 elején, miközben a népesség 0,3 százalékkal csökkent. A felnőtt lakosság 96 százalékának van valamilyen mobiltelefonja, közel kétharmada pedig már okostelefonokat használ – ez tulajdonképpen megegyezik a mobilnet-felhasználók számával. Asztali számítógéppel vagy laptoppal 73 százalék rendelkezik, táblagépekhez 23 százalék fér hozzá.

A netezőket a neten érdemes keresni

A penetráció sokkal alacsonyabb az ugyancsak internetképes, de specializált hardverek esetében: netes tartalmak tévés streamelésére szolgáló eszköze nagyjából 9 százaléknak lehet, míg hordható eszközöket 7 százalék, e-olvasót pedig mindössze 2 százalék birtokol. A felhasználók majdnem fele napi rendszerességgel indít el online videókat; aaz okostelefonokon ennek ellenére a legtöbben az ébresztőóra- és a kamerafunkciót használják, míg híreket csak alig több mint az előfizetők negyede szokott kis képernyőn nézni-olvasni, a szervező alkalmazásokat pedig még a tized részük sem használja.
 

Forrás: Hootsuite Digital in 2018 in Eastern Europe

 

Érdemes megjegyezni, hogy a Hootsuite statisztikái a különböző forrásokból származó adatok összefésülésével készültek: a magyarországi internetezők számát példáu egyes források a 7,87 milliós, mások a 7,7 milliós tartományba tették. A KSH szerint 2016-ban 78, 2017-ben pedig 76 százalékos volt az internet-felhasználók aránya a felnőtt magyar lakosság körében. (Ez rendszeres heti egy alkalmat feltételez, függetlenül a használat helyszínétől és a kapcsolódási módoktól.)

Ugyancsak érdekes, hogy a Hootsuite szerint a 18 éves vagy idősebb magyarországi felhasználók mindössze 22 százaléka szokott online csatornákon vásárolni vagy számlákat fizetni, az internetezők körében 40 százalékos azoknak az aránya, akik egy utóbb megvásárolt termékkel legelőször valamilyen online felületen találkoztak. A televízió ehhez képest csak 22 százalékra, a nyomtatott sajtó 13 százalékra, a vásárlás helyszínén szerzett tapasztalat pedig 8 százalékra jó, vagyis a netezőket akkor is az online csatornákon lehet a leghatékonyabban megszólítani, ha nagy részük nem ilyen formában szokta intézni a vásárlásokat.

Közösség & HR

Nehéz jelzőket találni az Nvidia teljesítményére

Az MI-csipek iránti keresletnek köszönhetően egy év alatt közel duplázódott a bevétel. Mindezt úgy, hogy már a tavaly ilyenkori eredmény sem volt gyenge...
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.