A 2018 eleji internetes statisztikák alapján az emberek többsége már internet-felhasználó, és a teljes lakosság majdnem fele mobilról is netezik.

A Hootsuite január végén közzétett, a digitalizációval kapcsolatban összegyűjtött statisztikái szerint az év elején a Föld több mint 7,5 milliárd lakójának több mit fele, 55 százaléka már urbanizált környezetben élt, ami nyilvánvalóan a digitalizációs folyamatokra is hatással van: a több mint 4 milliárd internet-felhasználó 53 százalékos penetrációt jelent, ebből 49 százalék már részben vagy kizárólagosan mobil kapcsolatot is igénybe vesz.

Közülük 3,2 milliárd felhasználó van jelen a közösségi médiában, ami a teljes lakosság 42 százaléka, és ettől arányaiban alig marad el azoknak a száma (nagyjából 3 milliárd ember, vagyis 39 százalék), akik mobil eszközökről csatlakoznak a közösségi csatornákra. Valamilyen mobil kommunikációs eszközzel egyébként 5,1 milliárd ember, a népesség 68 százaléka rendelkezik.

Változó metrika, változó felhasználás

Éves összehasonlításban az internetezők száma 7 százalékkal, a közösségimédia-használók száma pedig 13 százalékkal növekedett 2017 elejéhez képest. Ahogy a kutatás is rámutat, ezek a nagyságrendek a mobil videók felfutásával együtt végképp beteszik a kaput a "vanity metrics" indikátoroknak, vagyis a látványos, de nulla gyakorlati értékkel bíró eredményeknek.
 

Forrás: Hootsuite Digital in 2018 Global Overview


A Hootsuite szerint a közösségi csatornák tavaly óta egyre látványosabb bizalmi válsága oda vezet, hogy ebben az évben érzékelhetően átalakul majd a: a felhasználók a hagyományos piaci szereplőktől a szűkebb csoportok felé szivárognak, ezért a vásárlói közösségek vagy a közösségi kommunikációban aktívan résztvevő alkalmazottak szerepe is felértékelődik. A kereskedők jellemzően alulértékelik a közösségi adatok elemzését vagy CRM-es integrációját célzó projektek komplexitását, így az idén sok esetben indokolt lesz a szükséges erőforrások újratervezése az ilyen típusú adatokra épülő analitikai kezdeményezéseknél.

Ezzel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy az üzleti szereplők már felfedezték az automatizálásban és a gépi intelligencia alkalmazásában rejlő lehetőségeket, ezért minden eddiginél nagyobb rohamra lehet számítani a chatbotok és az MI-k által generált tartalom megjelenésében – kérdés azonban, hogy a fogyasztók hogyan fognak reagálni az emberi közreműködést nélkülöző kapcsolatfelvételi kísérletek szaporodására.

Szűkebb környezetünkben, Európában 647 millióan neteztek 2018 elején, ami a világátlagnál lényegesen magasabb, 80 százalékos penetrációt jelent. Összehasonlításképpen: a 848 milliós európai népesség közel háromnegyed része él urbanizált környezetben. Az arány Kelet-Európában 74 százalékos, míg a legfejlettebb térségben, Észak-Európában már a 94 százalékot is elérte. A 74 százalék amúgy globális összehasonlításban nem rossz mutató: Nyugat-Európa és Észak-Amerika nagyobb, Dél-Európa kisebb mértékben megelőzi ugyan, de a statisztikai bontásban meghatározott régiók közül további 14 elmarad mögötte.

Letöltési sebességben nagyon ott vagyunk

A mobil kapcsolatok száma Európában már majdnem harmadával haladja meg a teljes lakosság létszámát, a mobil platformokon aktív közösségimédia-felhasználók aránya viszont csak 45 százalékos. A növekedési ráta minden mutató alapján az összesített átlagok alatt van, ami a piac telítődése miatt nem is meglepő.
 

Forrás: Hootsuite Digital in 2018 Global Overview


Érdekesség, hogy a Hootsuite által aggregált adatok alapján egyedül a kelet-európai régióban kerekíthető 100 százalékra az írni-olvasni tudók aránya mindkét nem esetében, miközben világszerte a férfiak 88, a nőknek pedig 80 százaléka tekinthető írástudónak. Ez a ráta nyilván a fejlett világban magasabb, jóval 90 százalék fölötti, míg a fejlődő régiókban esetenként igen alacsony. Hasonlóan az urbanizáció szintjéhez, ez az érték is nyilvánvaló összefüggésben van az online felhasználás szintjvel és lehetőségeivel, a Hootsuite által meghatározott trendek (mobil videó, hangvezérlés, képkeresés stb.) azonban itt is változásokat hozhatnak.

A legmagasabb internetes penetrációval rendelkező három ország Katar, az Emírségek és Kuvait, ahol 98-99 százalékos a mutató, ezeket pedig Bermuda és Bahrein követi. A hatodik helytől már sorban az európai államok következnek, majdnem ugyanilyen arányokkal. A globális lista végén Észak-Korea található 0,06 százalékkal, de utána is bőven sorakoznak a jellemzően szubszaharai afrikai országok egy számjegyű eredményekkel.

A fix online kapcsolatok átlagos letöltési sebességét illetően Magyarország is ott van a Hootsuite toplistájának 6. helyén, a mobil kapcsolatokat tekintve pedig a 8. helyen állunk.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.