Egy alig hat hónapja alakult fedőcég védjegybejelentései alapján már a nevét is tudni vélik a jövő év elejére várt termékeknek.

A Bloomberg új védjegybejelentésekre hivatkozva számolt be róla, hogy valószínűleg már a neve is megvan az Apple legjobban várt új termékének. A kevert valóságot (mixed reality) biztosító headset hosszú ideje az első olyan termék lehet, amelynek révén a vállalat megjelenik egy teljesen új termékkategóriában, és ott rögtön olyan eszközökkel versenyezne a leendő metaverzum felhasználóiért, mint a Facebook Oculus Quest vagy a Sony PlayStation VR.

A lap szerint az Egyesült Államokban, az Európai Unióban, az Egyesült Királyságban, Kanadában, Ausztráliában, Új-Zélandon és néhány másik országban is benyújtották a kérelmet a "Reality One", a "Reality Pro" és a "Reality Processor" elnevezésekre. Az Apple nem kívánta kommenálni a Bloomberg értesüléseit, de a márkanevek vélhetően már azokra a titokzatos AR/VR headsetekre vonatkoznak, amelyeket a várakozások szerint jövő év elején jelentenek be.

A kérelmek formálisan egy Immersive Health Solutions nevű, delaware-i székhelyű fedőcéghez kapcsolódnak, azt pedig a még furcsább nevű Corporation Trust Co jegyezte be, amelyik az év elején részt vett a "realityOS" védjegy bejelentésében is. Ahogy a riportból kiderül, az Apple és más vállalatok is gyakran alkalmazzák ezt a megközelítést a védjegyek titokban történő biztosítására, hogy azok rendelkezésükre álljanak, ha termékeik is készen állnak már a piacosításra.

Semmit sem tudnak, de mindent sejtenek

Bár az Apple hivataloan még mindig nem jelentette be, hogy bármilyen VR/AR terméket fejlesztene, az elemzők szerint azok már jövőre megjelenhetnek 2 ezer dollár (korábbi becslések szerint akár 3 ezer dollár) körüli áron. Összehasonlításképpen: a Meta Quest 2 eszköze éppen 500 dollárba kerül. A várakozások 8K-s kijelzőkről, minimum M1 Pro-szintű teljesítményről és akár 14 beépített kameráról szólnak, és a Gizmodo gyűjtése alapján kettős 4K-s OLED mikrokijelzők, plusz legalább 6 optikai modul kombinációja biztosítaná hozzá a folyamatos R-szolgáltatásokat.

A Bloomberg szerint a Reality One és a Reality Pro védjegyek többféle termékte utalnak hasonló módon, mint ahogy mondjuk az iPhone és az Apple Watch is működik. A Reality Processor elnevezés egy új, szintén házon belül tervezett csipre utalhat, amelyet kifejezetten a headsethez terveztek, de a fentiek alapján lehetséges, hogy egyszerűen csak most próbálnak megszerezni olyan márkaneveket, amelyeket alkalmom adtán nem akarnak drágán megvásárolni másoktól.

Annak ellenére, hogy a Apple formálisan még a legelső headsetről sem közölt semmit, a lapok máris a második generációs Reality headsetekről közölnek értesüléseket. Ezeket a zuhanyhíradóban valamikor 2025 első felébre várják, és az LG által szállított micro-OLED panelekre számítanak bennük, miközben az első, MK1-es verzióhoz még a Sony szállíthatja a kijelzőket. A második modellt állítólag már csúcskategóriás és olcsóbb kivitelben is szállítani fogják.

Konzumer tech

Az Apple-nél is belátták, hogy vége az eddigi világnak

A WSJ szerint eldőlt, hogy az Apple elviszi Kínából a termelésének egy jelentős részét, bár a jelenlegi gazdasági helyzetben ez rendkvül nehéz feladatnak ígérkezik.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.